ქართულ ავიაბაზარზე რუსული კომპანიების წილი იზრდება
ქართულ ავიაბაზარზე რუსული კომპანიების წილი იზრდება
25 მარტი / 2016
ბოლო წლებში ჩვენი ქვეყნის ავიაბაზარზე უჩვეულო გამოცოცხლება იგრძნობა.
საქართველოს ავიასივრცეში უცხოური კომპანიები ყოველთვის აქტიურობდნენ, ახლა კი მათ ჩვენი ავიაბაზრის მნიშვნელოვანი წილი უჭირავთ: საქართველოში ოპერირებენ თურქული, ჩეხური, ესტონური, ყაზახური კომპანიები. ასევე - ევროპის დაბალბიუჯეტიანი ავიაკომპანიებიც. ბოლო ხანებში მათ უკვე რუსული ავიაკომპანიებიც შეემატა. ამ ფონზე, ცოტა არ იყოს უსიამოვნო აღმოჩნდა ინფორმაცია, რომ ყველაზე მსხვილმა ქართულმა კომპანიამ „ჯორჯიან ეარვეისმა“ (ძველი სახელწოდებაა „აირზენა“) ევროპის მიმართულებით ფრენები შეწყვიტა, რადგან პრობლემები ჰქონდა.

რა ხდება ამჟამად ქართულ ავიასივრცეში, ან რით აიხსნება უცხოელების დაინტერესება ჩვენი ავიაბაზრით? - ამ საკითხზე ავიაკომპანიის წარმომადგენლების და ოფიციალური სტრუქტურების აზრი ორად იყოფა: როგორც ავიაკომპანია „ჯორჯიან ეარვეისის“ გენერალური დირექტორი, გივი დავითაშვილი ამბობს, ქარულ ბაზარზე უცხოური კომპანიები პრივილეგირებულ მდგომარეობაში არიან.

გივი დავითაშვილი: "ფაქტია, რომ ქართული ავიაბაზარი უცხოური კომპანიებისთვის უფრო მიმზიდველია: ჩვენთვის საქართველოში არ არის ისეთი ხელსაყრელი პირობები, როგორც უცხოური კომპანიებისთვისაა. სწორედ ამიტომ, ქართული კომპანიების წილი ჩვენს საავიაციო ბაზარზე ნაკლებია, ვიდრე უცხოური კომპანიებისა. მაგალითად: „ჯორჯიან ეარვეისის“ წილი 8%-მდეა, მაშინ, როდესაც „თურქიშ ეარვეისის“ წილი 20%-ზე მეტია, „უკრაინის ავიახაზების“ წილიც საკმაოდ მაღალია, ამ სფეროში უკვე რუსული კომპანიების გავლენა და წილიც იზრდება. რუსული ავიაკომპანიები ფრენების სიხშირესაც ზრდიან.  „ჯორჯიან ეარვეისს“ განსაკუთრებით გაუჭირდა რუსულ ავიაკომპანიებთან კონკურენციის გაწევა, რადგან მათ მიერ დადგენილი ტარიფები ხშირად დემპინგურია.

უცხოელებს ჩვენს ქვეყანაში საკმაო მოგება რჩებათ, რადგან სახელმწიფო აფინანსებს და ხელს უწყობს, რომ მათ საქართველოში რეისები შეასრულონ. რაც შეეხება ქართულ ავიაკომპანიებს, „ჯორჯიან ეარვეისის“ მაგალითზე გეტყვით, რომ ის მხოლოდ საკუთარ შემოსავლებზეა დამოკიდებული. სწორედ ამიტომ გადაწყვიტეს მისმა ყოფილმა მუშაკებმა, რომ სომხურ ავიაბაზარზე გადაინაცვლონ. სომხებს თავიანთი ეროვნული კომპანია არ ჰყავდათ და ახლა ქმნიან, რომელსაც „არმენია“ დაარქვეს. წლების განმავლობაში სომხეთის ბაზარზე არსებული არაჯანსაღი კონკურენციის გამო სომხური ავიაკომპანიები გაჩერდნენ. ახლა კი მათ დაინახეს, რომ ეროვნული ავიაკომპანია სჭირდებათ და შესაბამის ზომებს იღებენ. „არმენიას“ შექმნაში რამდენიმე ქართველი სპეციალისტიც მიიღებს მონაწილეობას, მათ შორის არის ბატონი თამაზ გაიაშვილი, რომელიც ჩვენი კომპანიის ერთ-ერთი დამფუძნებელია. სომხების პრობლემა ის არის, რომ ადგილობრივი კადრები არა ჰყავთ - რადგან ამ ქვეყნიდან კადრების გადინება
You must have Flash Player installed in order to see this player.
მოხდა, ახლა თავიდან მიმდინარეობს მათი სწავლება და მომზადება. თუ ასე გავაგრძელებთ, ჩვენც იგივე საშიშროება გვემუქრება. ამიტომ, ზემდგომ ორგანოებს უნდა ავუხსნათ, რომ სახელმწიფოს თავისი ავიაკომპანია უნდა ჰყავდეს".
მფრინავთა ასოციაციის პრეზიდენტი ალბერტ ნურბეკიანიც ადასტურებს, რომ ჩვენი მფრინავები იძულებულნი არიან უცხოეთში წავიდნენ. ისინი დაფრინავენ თურქეთში, ჩინეთში, სხვა ქვეყნებში, რადგან ქართული ავიასივრცე ძირითადად უცხოური ავიაკომპანიების ხელშია.

აღნიშნულ ბრალდებებს კატეგორიულად არ ეთანხმებიან სამოქალაქო ავიაციის სააგენტოში. სააგენტოს დირექტორი, გურამ ჯალაღონია აღნიშნავს, რომ ქართულ ბაზარზე მოქმედ ყველა კომპანიას ერთნაირი უფლებები აქვს.

გურამ ჯალაღონია: „ქართულ და უცხოურ ავიაკომპანიებს აბსოლუტურად ერთნაირი უფლებები აქვთ, რაც გარანტირებულია საავიაციო მიმოსვლის სფეროში გაფორმებული მთავრობათაშორისი შეთანხმებით. შესაბამისად, მტკიცება, რომ ავიაკომპანიები არ არიან თანასწორ მდგომარეობაში, არ შეესაბამება რეალობას. „ჯორჯიან ეარვეისმა“ სააგენტოში უკვე შემოიტანა ზაფხულის სანავიგაციო სეზონზე საქართველოს აეროპორტებიდან ფრენების განხორციელების განრიგი. კერძოდ, თბილისიდან - თელ-ავივის, ამსტერდამის, ვენის, მოსკოვისა და პეტერბურგის მიმართულებით, ბათუმიდან - მოსკოვის მიმართულებით, ასევე თბილისი-ბათუმის მიმართულებით. ასე რომ, ის საქმიანობას ჩვეულებრივ გააგრძელებს“.
გურამ ჯალაღონიას შეფასებით, ჩვენი აეროპორტები უსაფრთხოების სტანდარტებს სრულად პასუხობენ. საქართველოში რეგისტრირებულია 6 აეროდრომი, 3 აეროდრომიდან საერთაშორისო ფრენები სრულდება, ხოლო დანარჩენი 3-იდან - ადგილობრივი დანიშნულების ფრენები, ყველა მათგანი სერტიფიცირებულია სსიპ სამოქალაქო ავიაციის სააგენტოს მიერ და აკმაყოფილებს სამოქალაქო ავიაციის საერთაშორისო ორგანიზაციის (ICAO) მიერ წაყენებულ მოთხოვნებს. სააგენტოც მუდმივი ზედამხედველობის ფარგლებში ახორციელებს სერტიფიცირებული აეროდრომების შემოწმებას.

„იმისათვის, რომ ქართული ავიაცია განვითარდეს და წინ წავიდეს, საქართველოს კანონმდებლობაში ევროპული რეგულაციების დანერგვა უნდა შევძლოთ. ამასთან, აღსანიშნავია ისიც, რომ ქართული ავიაკომპანიებისათვის ევროპული ავიაბაზარიც იხსნება და ისინი უპრობლემოდ შეძლებენ შეასრულონ ფრენები ევროპის ნებისმიერი მიმართულებით, რაც მათი განვითარებისთვის მნიშვნელოვანი ფაქტორია. არანაკლებ მნიშვნელოვანია, რომ საქართველოს საჰაერო სივრცე უფრო მიმზიდველი გახდეს უცხოური ავიაკომპანიებისთვის... ამ საკითხებზე ქართული სახელმწიფო აქტიურად მუშაობს, ამიტომ, გამართლებული არ არის იმის მტკიცება, რომ ამ დარგს სახელმწიფოსგან ხელშეწყობა აკლია“, - აცხადებს გურამ ჯალაღონია.

ხათუნა ჩიგოგიძე

კომენტარები (0)
კომენტარები არ გაკეთებულა
მსგავსი სიახლეები
გამოკითხული რუსების 23% მზად არის, არჩევნებზე საკუთარი ხმა გაყიდოს.
"ინოვაციური მეთოდი გზის სწრაფად და იაფად რეაბილიტაციის საშუალებას იძლევა, ამ ფორმით მოწყობილი გზის საფუძველი უფრო მდგრადი და მყარია"
სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურმა საქართველოში ტერორისტული აქტი აღკვეთა.
2016 წლის იანვარ-ივლისის მონაცემების მიხედვით, საქართველოს ათ უმსხვილეს სავაჭრო პარტნიორ ქვეყანას შორის პირველ ადგილს კანადა იკავებს.
2016 წლის „გლობალური ინოვაციის ინდექსში“  მსოფლიოს  128 ქვეყანას შორის საქართველო 64-ე ადგილზეა.
უკრაინის ვიცე-პრემიერი ევროპული და ევროატლანტიკური ინტეგრაციის საკითხებში ივანა კლიმპუშ-ცინცაძე დასავლეთს მოუწოდებს, რუსეთის წინააღმდეგ დამატებითი სანქციები დააწესოს.
აშშ-ის ხელისუფლება “დემოკრატიული პარტიის” ხელმძღვანელების ელექტრონული ფოსტების გატეხვის გამო, რუსეთის წინააღმდეგ სანქციების შემოღების საკითხს განიხილავს.
უკრაინაში არსებული ვითარების გათვალისწინებით, უახლოეს მომავალში რუსეთის წინააღმდეგ დაწესებული სანქციების მოხსნა მოსალოდნელი არ არის.
რუსეთი თურქეთის კომპანიებს დაწესებულ სანქციებს ეტაპობრივად მოუხსნის, მოსკოვსა და ანკარას შორის ჩარტერული ავიარეისების განახლება კი „ტექნიკისა და უახლოესი დროის ამბავია“.
თურქეთ-რუსეთის თანამშრომლობა რეგიონში ბევრ პრობლემას მოაგვარებს.
რუბრიკის სხვა სიახლეები
23.08.2016
საქართველოს ფინანსთა მინისტრი ნოდარ ხადური საერთაშორისო სავალუტო ფონდის მისიის ხელმძღვანელს, მერსედეს ვერა მარტინს შეხვდა, რომელიც საქართველოში პირველი ვიზიტით იმყოფება.
სრულად
23.08.2016
“საქართველოს ადგილობრივ თვითმმართველობათა ეროვნულმა ასოციაციამ” (NALAG), საქართველოს პარლამენტის დარგობრივი ეკონომიკისა და ეკონომიკური პოლიტიკის, რეგიონული პოლიტიკის და თვითმმართველობის, გარემოს დაცვის და ბუნებრივი რესურსების კომიტეტებთან თანამშრომლობით თემაზე “მთავრობის როლი ეკონომიკური ზრდის მიღწევაში” საერთაშორისო კონფერენცია გამართა.

როგორც  “საქართველოს ადგილობრივ თვითმმართველობათა ეროვნული ასოციაციაში” განაცხადეს, კონფერენცია საქართველოს ვიცე-პრემიერმა დიმიტრი ქუმსიშვილმა გახსნა, რომელსაც ადგილობრივ თვითმმართველობათა ასოციაციის პრეზიდენტი დავით ჯიქია, ასოციაციის აღმასრულებელი დირექტორი დავით მელუა, ნორვეგიის სამეფოს ელჩი საქართველოში ვეგარდ სტენსუდი და საპარლამენტო კომიტეტის წარმომადგენლები დაესწრნენ.

ღონისძიების მიზანი საქართველოს ადგილობრივი და ცენტრალური ხელისუფლების წარმომადგენელთათვის ადგილობრივი თვითმმართველობის მიმართულებით ნორვეგიული გამოცდილებისა და საუკეთესო პრაქტიკის გაზიარებაა.

ადგილობრივ თვითმმართველობათა ეროვნული ასოციაციის პრეზიდენტმა დავით ჯიქიამ და თვითმმართველობის სხვა წარმომადგენლებმა ეკონომიკის განვითარებაში ადგილობრივი ხელისუფლების როლზე ისაუბრეს. კონფერენციაზე მოხსენებით საქართველოს ინდუსტრიული პოლიტიკის ჯგუფის ექსპერტები, მთავრობისა და აკადემიური სფეროს წარმომადგენლები წარსდგნენ.

ღონისძიებაზე ტალინის ტექნიკური უნივერსიტეტის პროფესორი და ნორვეგიის სტრატეგიული კვლევების ინსტიტუტის წამყვანი მკვლევარი ერიკ რეინერტი იყო მოწვეული. ის მსოფლიო აღიარების მქონე მეცნიერია ეკონომიკის დარგში, გამოცემული აქვს 4 მონოგრაფია და რამდენიმე ათეული სამეცნიერო ნაშრომი ეკონომიკური განვითარების საკითხებზე.

კონფერენცია „საქართველოს ადგილობრივი თვითმმართველობის ეროვნული ასოციაციისა“ და ნორვეგიის ადგილობრივ და რეგიონულ ხელისუფლებათა ასოციაციის სტრატეგიული თანამშრომლობის პროგრამის ფარგლებში მოეწყო.
სრულად
23.08.2016
ხაშურმა უნდა დაიბრუნოს ის ლოჯისტიკური, სატრანზიტო ფუნქცია, რომელიც მას ყოველთვის გააჩნდა და ამით განსაკუთრებული მნიშვნელობა შეიძინოს ქვეყნის ეკონომიკურ აღმასვლაში
სრულად
23.08.2016
ევროკავშირი საქართველოს მოქალაქეებისთვის უვიზო რეჟიმს 2017 წლის 1-ელი იანვრიდან დააწესებს.
სრულად
23.08.2016
რატომ აშენებს ჩინეთი საქართველოში ახალ ქალაქს - სტატიას ამ სათაურით გავლენიანი გამოცემა „ფორბსი“ აქვეყნებს.
სრულად
TOP
რეკომენდებული
მნიშვნელოვანი
ოფიციალური კურსი
კონვერტორი
ბირჟა
23.08.2016
24.08.2016
USD
1
USD
2.2788
2.2789
EUR
1
EUR
2.5739
2.5824
GBP
1
GBP
2.9836
3.0038
RUB
100
RUB
3.5383
3.5175