ანაკლიის პორტის ირგვლივ სკანდალი მწიფდება
ანაკლიის პორტის ირგვლივ სკანდალი მწიფდება
5 თებერვალი / 2016
ანაკლიის პორტის პროექტთან დაკავშირებით ვითარება დაიძაბა. სახელმწიფოს მიერ შეთავაზებული პირობები მიუღებელია უმსხვილესი ჩინური კონსორციუმისთვის "ფაუერ ჩაინასთვის". "რეზონანსთან" ინტერვიუში "ანაკლია პორტი და ინდუსტრიულ ეკო პარკის" ერთ-ერთი დამფუძნებელი თემურ ქარჩავა ამბობს, რომ თუ სახელმწიფო პირობებს არ შეცვლის, მისი კონსორციუმისთვის ამ პროექტში მონაწილეობა მიუღებელი იქნება. ამ შემთხვევაში სახელმწიფოს მხოლოდ ერთი ინვესტორი რჩება - "თიბისი ჯგუფი" ამერიკული კომპანია "კონტი ჯგუფთან" ერთად.

კონკრეტულად რა საკითხზე ვერ რიგდება მთავრობა ჩინელ ინვესტორებთან? ეკონომიკის სამინისტროში კონფიდენციალურობის მოტივით დეტალებზე არ საუბრობენ. თემურ ქარჩავა კი ამბობს, რომ მთავრობასა და ინვესტორებს შორის სახელშეკრულებო პირობების გარჩევა მიმდინარეობს.

"რეზონანსი": მთავრობამ გამარჯვებული ინვესტორის გამოცხადების ვადა რამდენჯერმე გადადო, რაზე ვერ თანხმდებით?

თემურ ქარჩავა: საუბარია საინვესტიციო ხელშეკრულების დეტალებზე სახელმწიფოსა და ინვესტორებს შორის. ინტერესთა გამოხატვაში ორი კონსორციუმი იღებს მონაწილეობას. ერთმა შესთავაზა მთავრობას, რომ გარკვეული პუნქტები საერთაშორისო ფინანსურ სტანდარტებთან მიმართებაში მოწესრიგდეს. ამ შემთხვევაში ჩინური კომპანია, ანაკლიის პორტის კონსორციუმთან ერთად, მზად არის დააფინანსოს, ააშენოს და ექსპლოატაცია გაუწიოს ამ დიდ პროექტს, რასაც ანაკლიის პორტი ჰქვია. განსახილველია რამდენიმე საკითხი საინვესტიციო ხელშეკრულების პირობებთან დაკავშირებით. ეს არის ჩვეულებრივი მოვლენა. შეიძლება შევთანხმდეთ ან ვერ შევთანხმდეთ. ინვესტორთა ერთ ჯგუფს ეს პირობები ხელს არ აძლევს, შეიძლება აწყობდეს მეორე ჯგუფს, ხაზარაძის კონსორციუმს - "თიბისი" და "კონტი ჯგუფი".

"რ": თქვენი ჯგუფი ინტერესთა გამოხატვის პროცესში მონაწილეობას აგრძელებს?
თ.ქ.: რა თქმა უნდა, ვმონაწილეობთ. დავაკვირდებით რა პირობებს მისცემენ მეორე კონსორციუმს. ჩინეთის გიგანტი კომპანია "ფაუერ ჩაინა" მიიჩნევს, რომ ტენდერის პირობები გადასახედია. თუ მას შევასწორებთ და მოვიყვანთ საერთაშორისო ფინანსურ სტანდარტებთან შესაბამისობაში, იგი მზად არის ქართულ და ამერიკულ კომპანიებთან ერთად დააფინანსოს ეს პროექტი.

კონკურსი არავის დაუტოვებია, თავის შეკავება და შეთავაზება არ ნიშნავს პროცესიდან გამოთიშვას. ეს არის შეთავაზება, რომლის მიხედვითაც პროექტი განხორციელებადია. დავუშვათ "თიბისიმ" და "კონტიმ" ვერ შეასრულეს პირობები, მაშინ უკიდურესად მძიმე მდგომარეობა შეიქმნება. ამიტომ მთავრობამ უნდა განიხილოს ის საკითხები, რომელიც პირობების წესრიგში მოყვანას გულისხმობს.

ჩვენი დოკუმენტები რეგისტრაციაში გატარებულია, წინადადებებთან დაკავშირებით მთავრობა, ეკონომიკის სამინისტრო, კომისია საქმის კურსშია. თუ მისაღები იქნება მათთვის, ხომ კარგი, თუ არადა, ვინც უნდა ის გამოაცხადონ გამარჯვებულად. ჩვენ არაფერს ვტოვებთ უყურადღებოდ.

"რ": საერთაშორისო სტანდარტებთან შეუსაბამობაში კონკრეტულად რას გულისხმობთ?
თ.ქ.: ამაზე ეკონომიკის
You must have Flash Player installed in order to see this player.
სამინისტრო გაგცემთ პასუხს. ძალიან კარგად იციან ხელშეკრულების პირობები.

"რ": ეკონომიკის სამინისტრო სულაც არ ფიქრობს, რომ მათი პირობები საერთაშორისო სტანდარტებთან შეუსაბამოა, ამიტომაც გეკითხებით თქვენ.
თ.ქ.: რამდენიმე პუნქტია, რომელიც მისაღები არ არის ინვესტორისთვის. ამის შესახებ ვისაუბრებთ მაშინ, როდესაც გამარჯვებულს გამოაცხადებენ ან მანამდე, თუკი საჭიროდ ჩავთვლით. ჩვენთვის მთავარია ის, რომ ეს პროექტი განხორციელდეს.

ვფიქრობთ, ეკონომიკის სამინისტროს მიერ დაქირავებულმა საკონსულტაციო ჯგუფმა არასწორი პირობები წამოაყენა. თუ შეიცვლება მოთხოვნა, მაშინ უნდა განახლდეს პირობები სახელმწიფოსთან. მეორე კონსორციუმი თუ ამ პირობებით აიღებს პროექტს, ეს მათი ნებაა. აქ არ არის საუბარი გრანტებით დაფინანსებაზე, სახელმწიფო გარანტიაზე. თუ ამ ყველაფრის გარეშე თანახმაა მეორე კონსორციუმი, გამარჯვებას ვუსურვებ.

ჩინეთის გიგანტური კომპანია "ფაუერ ჩაინა", ამერიკული კომპანია და ქართული "ანაკლია პორტი და ინდუსტრიული ეკო პარკი", რომლებსაც ერთმანეთთან პარტნიორული ხელშეკრულება აკავშირებთ, მზად არიან მისაღები პირობებით დაიწყონ პორტის მშენებლობა. არსებული პირობებით ეს პროექტი თავშივე განწირულია და დიდი რისკის ქვეშ დგას.

"რ": საქართველოში რამდენიმე პორტია, რომელიც სრული დატვირთვით მუშაობას ვერ ახერხებს. ანაკლიის პორტის რენტაბელობა რა გათვლებს ემყარება?

თ.ქ.: ამ პორტის მშენებლობა ითვალისწინებს ახალი მარშრუტის გაჭრას - ჩინეთი-საქართველო-ევროპა. ახალ მარშრუტს ვერ გაჭრის "თიბისი" და "კონტი ჯგუფი" დიდი ჩინური კომპანიის გარეშე.

ფოთისა და ბათუმის პორტები მოძველებულია. თუ არ აშენდება ახალი ტექნოლოგიური პორტი, მათი ინფრასტრუქტურა ვერ დააკმაყოფილებს იმ ტვირთბრუნვას, რომელიც დასაბუთებულია. ამიტომ ანაკლიის პორტის მშენებლობას ძალიან დიდი მნიშვნელობა ენიჭება.

მაკა ხარაზიშვილი
გაზეთი "რეზონანსი"

კომენტარები (9)
08.02.2016
sss
ნავსადგურელს,გააფართოვეთ,რას ელოდებით, ან ადრე სადიყავით ეხლა რო დაიწყეთ ყაყანი
06.02.2016
ალექს
არც 100 მილიონი ტონა ტვირთი არსებობს ბუნებაში,მაგრამ ეგე ანაკლიის პორტი "სკანდალურად " გუგუნებს უკვე. ტვრთი სატრანსპორტო ცნებაა,საქონელია სავაჭრო კატეგორია,ისაა ფულად რომ იქცევა ,თორემ ტვირთი ტვირთია მხოლოდ,ვის სჭირდება ,არავის,ფულია საჭირო,ფული,ისააა ყველაზე ძვირი საქონელი,ჰოდა მოიჭრება უტვირთოდ ! ჰოოო... 100 მილიონს რომ იწონის მასეთი საქონელი ბუნებაში არ არსებობს ! მაგრამ აი იმ 5 ტრილიონი კუბმეტრი გაზისაგან აი ის 100 მილიონი ტონა საქონელი დამზადდება. არც გაზი სჭირდება არავის,ფულია საჭირო,ჰოდა ამოქაჩავენ ფულს,არ ამოვა -დაბეჭდავენ !
მსგავსი სიახლეები
არაბული კომპანია „ისრაელ ახმადოვ ინვესთმენტი“ შაორის ტბის ტერიტორიაზე რეკრეაციული ზონისა და გამაჯანსაღებელი ცენტრის აშენებას გეგმავს, რომელშიც 500 მილიონი დოლარის ინვესტირებას მოახდენს.
ურეკის მახლობლად (შეკვეთილში) მშენებარე საკონცერტო დარბაზი BLACK SEA ARENA 2016 წლის ივნისში დასრულდება.
თანაინვესტირების ფონდის დაფინანსებით მშენებარე სამი სასტუმრო Marriott-ის უმაღლესი კლასის “Autograph Collection” ბრენდის ქვეშ ერთიანდება.
ქუთაისში ჩინეთის შანდონგის პროვინციის დელეგაცია იმყოფებოდა.
საქართველოს მთავრობის განკარგულებით, ხობის მუნიციპალიტეტის სოფელ ყულევში თანამედროვე ტექნოლოგიებით აღჭურვილი ნავთობგადამამუშავებელი ქარხანა აშენდება.
აზერბაიჯანის სახელმწიფო ნავთობკომპანია SOCAR საქართველოში ნავთობგადამამუშავებელი ქარხნის მშენებლობას არ აპირებს.
ქალაქ მცხეთის ნარეკვავის დასახლებაში საბავშვო ბაღის მშენებლობა დასასრულს უახლოვდება.
ვერავინ და ვერაფერი შეუშლის ხელს ქვეყნისთვის სტრატეგიული მნიშვნელობის პროექტების განხორციელებას, - ამის შესახებ ვიცე-პრემიერმა, ენერგეტიკის მინისტრმა კახა კალაძემ ქსანი-სტეფანწმინდის 500 კვტ-იანი გადამცემი ხაზის მშენებლობასთან დაკავშირებით
ცაგერში ევროპული სტანდარტების შესაბამისი, მრავალპროფილიანი სპორტული კომპლექსის მშენებლობა მიმდინარეობს, რომლის სახელშეკრულებო ღირებულება 2 714 143 ლარს შეადგენს.
გარეუბნებში ახალი კორპუსების მშენებლობები აქტიურდება.
რუბრიკის სხვა სიახლეები
25.05.2016
ფინანსთა მინისტრი ნოდარ ხადური საერთაშორისო სავალუტო ფონდის (სსფ) რეგიონული კონფერენციის ფარგლებში, სსფ-ის ახლო აღმოსავლეთისა და ცენტრალური აზიის დეპარტამენტის ხელმძღვანელს, მასუდ აჰმედს (Masood Ahmed) შეხვდა.
სრულად
25.05.2016
აპრილში ლარში გაცემული სესხების მოცულობა 0.05 %-ით, უცხოური ვალუტით გაცემული კი 4.6 %-ით შემცირდა.
სრულად
25.05.2016
ერთი ამერიკული დოლარის ოფიციალური ღირებულება 2.1473 ლარი გახდა.
სრულად
25.05.2016
პირველი მაისისათვის საბანკო სექტორში განთავსებული არასაბანკო დეპოზიტების მოცულობამ 14.4 მლრდ ლარს გადააჭარბა.
სრულად
25.05.2016
წინა თვესთან შედარებით, აპრილში კომერციული ბანკების მთლიანი აქტივები 0.4 %-ით შემცირდა, - ამის შესახებ ნათქვამია კომერციული ბანკების აქტივების მდგომარეობის შესახებ ეროვნული ბანკის მიერ გავრცელებულ ინფორმაციაში.
სრულად
TOP
რეკომენდებული
მნიშვნელოვანი
ოფიციალური კურსი
კონვერტორი
ბირჟა
25.05.2016
26.05.2016
USD
1
USD
2.1474
2.1473
EUR
1
EUR
2.4014
2.3925
GBP
1
GBP
3.1324
3.1385
RUB
100
RUB
3.2100
3.2568