რეკლამის ნაცვლად ანონსები - ტელემაყურებელი ისევ უკმაყოფილოა
რეკლამის ნაცვლად ანონსები - ტელემაყურებელი ისევ უკმაყოფილოა
9 თებერვალი / 2016
კანონი, რომელიც მაყურებელს მომაბეზრებელი სარეკლამო-საანონსო "ჭრისგან" დაიცავდა, რეალურად მხოლოდ რეკლამის შემთხვევაში სრულდება.
ზოგიერთი გადაცემის მსვლელობისას ე. წ. "ჭრა" ხშირ შემთხვევაში 15 წუთს გრძელდება, რა დროსაც ძირითადად, თურქულ-ინდურ-რუსული სერიალების ანონსები გადის. მართალია, ამით ტელევიზიები კანონს არ არღვევენ, თუმცა რიგით მაყურებელს ეს დიდ დისკომფორტს უქმნის.

როგორც გაზეთი "რეზონანსი" წერს, სპეციალისტები ამბობენ, რომ ტელეკომპანიების ასეთი გადაწყვეტილებით ხშირ შემთხვევაში არა მარტო მომხმარებლების, არამედ რეკლამის დამკვეთების უფლებებიც ირღვევა, რადგან ეს ხელს უშლის სარეკლამო კამპანიის მიზნებით გათვალისწინებული შედეგების მიღწევას. "ამიტომ, საჭიროების შემთხვევაში, აუცილებელი გახდება, სახელმწიფომ სარეკლამო ჭრის ხანგრძლივობის თაობაზეც დამატებითი რეგულაცია დააწესოს", - განუცხადა "ბიზნეს-რეზონანსს" საზოგადოებრივი კომუნიკაციების მართვის სპეციალისტმა არჩილ გამზარდიამ.

"მაუწყებლობის შესახებ" კანონში შესული ცვლილებები 2015 წლის პირველ აპრილს ამოქმედდა. ახალი კანონით სარეკლამო და სასპონსორო მომსახურების წესები შეიცვალა. სასპონსორო მომსახურება საათში 4 წუთამდე შეიზღუდა (ახალი წესით, საინფორმაციო და საზოგადოებრივ-პოლიტიკური პროგრამების სპონსორობა აკრძალულია).

მანამდე არსებული რეგულაციით, რეკლამას მთლიანი სამაუწყებლო ბადის 20% ეჭირა, რაც დღე-ღამეში 4 საათი და 48 წუთი იყო, ახალი რეგულაციით კი სარეკლამო დრო საეთერო საათის 20%-ს არ უნდა აღემატებოდეს, რაც საათში 12-წუთიან შეზღუდვას აწესებს. რეგულაცია ე. წ. "პრაიმ ტაიმსაც" ეხება, სადაც რეკლამის განთავსება შედარებით მეტი ღირს.

აღსანიშნავია ისიც, რომ ამ პერიოდის განმავლობაში რეკლამის შესახებ კანონი 2-მა ტელეკომპანიამ დაარღვია. კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის ინფორმაციით, კომისიამ სარეკლამო დროის ლიმიტის დარღვევის გამო ააიპ "სამოქალაქო განათლების ფონდი" (ბრენდული სახელწოდება "ტაბულა") წერილობით გააფრთხილა. მოგვიანებით კომისიამ ასეთივე გაფრთხილება "რუსთავი 2"-საც მისცა. კომისიაში აცხადებენ, რომ ორივე ტელეკომპანიამ გაფრთხილება რეკლამის განთავსების წესების დარღვევის გამო მიიღო.

ახალ კანონმდებლობას მაშინ სპეციალისტები დადებითად აფასებდნენ და მიაჩნდათ, რომ ამით, ერთი მხრივ, გაფართოვდებოდა რეკლამის განთავსების არეალი და მეორე მხრივ კი, სარეკლამო ჭრის პერიოდში გაშვებული რეკლამის აღქმა უფრო თვალსაჩინო და ეფექტური გახდებოდა. თუმცა ეს ასე არ მოხდა, რადგან ტელეკომპანიები ამა თუ იმ გადაცემის 13-15-წუთიანი სარეკლამო ჭრისას რეკლამას კანონით გათვალისწინებულ 3-4 წუთს უთმობენ, დანარჩენ დროს კი მათივე პროდუქციის ანონსი გადის. ამ დროს კი რეკლამის აღქმა, პრაქტიკულად, აღარ ხდება.

"სარეკლამო ჭრასთან სიახლეები დაკავშირებული იყო იმასთან, რომ მთელი ბაზარი არ ყოფილიყო მხოლოდ ორი ტელევიზიისათვის განკუთვნილი და მომხმარებლის უფლებებიც
You must have Flash Player installed in order to see this player.
ყოფილიყო დაცული. თუკი ტელეკომპანიები დაიწყებენ სხვადასხვა რანგით, ფორმატით თუ სახელდებით იმას, რომ სარეკლამო ჭრა "გაწელონ", ეს ცხადია, მომხმარებელზე უარყოფითად იმოქმედებს.

გარდა ამისა, ასეთი მიდგომა შელახავს რეკლამის დამკვეთთა უფლებებსაც, რადგან ზედმეტად ხანგრძლივ სარეკლამო ჭრაში რეკლამები კიდევ უფრო ნაკლებად აღქმადი გახდება. მაყურებელი გადართავს სხვა არხზე და სარეკლამო ჭრისას გადაცემის რეიტინგი იქნება ბევრად მცირე, ვიდრე თავად ის გადაცემა, რომლის რეიტინგის გამოც ჩადებულია მასში რეკლამა. ეს კი ხელს შეუშლის სარეკლამო კამპანიის მიზნებით გათვალისწინებული შედეგის მიღწევას. ამიტომ, საჭიროების შემთხვევაში აუცილებელი იქნება სახელმწიფომ სარეკლამო ჭრის ხანგრძლივობის თაობაზეც დამატებითი რეგულაცია დააწესოს", - განაცხადა არჩილ გამზარდიამ.

საგულისხმოა ისიც, რომ სარეკლამო კანონმდებლობაში შესატან ცვლილებებს იმთავითვე აკრიტიკებდნენ სამაუწყებლო კომპანიის წარმომადგენლები და აცხადებდნენ, რომ ახალი შეზღუდვა მათ ფინანსურ დამოუკიდებლობას დააკარგვინებდა. გარდა ამისა, კანონი სარეკლამო ბაზრის ცვლილებასაც გამოიწვევდა.

ტელევიზიის მფლობელთა შიში, ფაქტობრივად, გამართლდა. კომუნიკაციების ეროვნული კომისიის მიერ გამოქვეყნებული ანგარიშის მიხედვით, 2015 წლის მეოთხე კვარტალში სარეკლამო და სასპონსორო შემოსავალი თითქმის ყველა წამყვან ტელევიზიას შეუმცირდა.

2015 წლის მეოთხე კვარტალში ტელეკომპანია "რუსთავი 2"-ის მიერ მიღებულმა სარეკლამო შემოსავალმა 8 723 051 ლარი შეადგინა, რაც თითქმის 5 მილიონით ნაკლებია 2014 წლის ანალოგიურ პერიოდზე. მაშინ ტელეკომპანიამ რეკლამის სახით 13 536 969 ლარი მიიღო. რაც შეეხება სასპონსორო შემოსავალს, "რუსთავი 2"-ს თითქმის 100%-ით შეუმცირდა. თუ 2014 წლის მეოთხე კვარტალში ტელეკომპანიამ სპონსორობიდან 4 094 180 ლარი მიიღო, 2015 წლის მეოთხე კვარტალში ამ შემოსავალმა 8 475 ლარი შეადგინა.

სარეკლამო კანონმდებლობამ სარეკლამო შემოსავალი გაუზარდა ტელეკომპანია "იმედს". მარეგულირებელი კომისიის ინფორმაციით, 2014 წლის მეოთხე კვარტალში "იმედმა" რეკლამიდან მიიღო 5 666 432 ლარი, სასპონსორო შემოსავალმა კი შეადგინა 2 474 125 ლარი. 2015 წლის მეოთხე კვარტალში "იმედს" სასპონსორო შემოსავალი არ ჰქონია, თუმცა რეკლამიდან მიღებულმა თანხამ წინა წლის შემოსავალს გადააჭარბა. შარშან მეოთხე კვარტალში "იმედმა" რეკლამიდან 9 267 680 ლარი მიიღო.

2014 წელთან შედარებით სარეკლამო თანხა დაკარგა "კავკასიამ". კომუნიკაციების მარეგულირებელი კომისიის ანგარიშში ვნახულობთ, რომ 2015 წლის მეოთხე კვარტალში ტელეკომპანიის შემოსავალმა რეკლამიდან 102 869 ლარი შეადგინა, სასპონსორო შემოსავალმა კი 8 235 ლარი. რაც შეეხება 2014 წლის მეოთხე კვარტალს, მაშინ "კავკასიის" სარეკლამო შემოსავალი 203 224 ლარი იყო, სასპონსორო შემოსავალი კი არ ჰქონდა, ყოველ შემთხვევაში, ასეა აღნიშნული მარეგულირებელი კომისიის ვებ-გვერდზე.

მაუწყებლობის შესახებ კანონმდებლობამ "მაესტროც" დააზარალა. როგორც კომუნიკაციების ეროვნული სააგენტოს ანგარიშში აღნიშნულია, 2015 წლის მეოთხე კვარტალის მონაცემებით, "მაესტროს" სარეკლამო შემოსავალმა შეადგინა 1 225 177 ლარი, სასპონსორო შემოსავალმა კი 45 579 ლარი. 2014 წლის ანალოგიურ პერიოდში აღნიშნული მაუწყებლის სარეკლამო შემოსავალი იყო 3 287 448 ლარი, სასპონსორო კი 1 257 312 ლარი.

ელზა წიკლაური
გაზეთი "რეზონანსი"

კომენტარები (2)
09.02.2016
ეკონომისტი
აარჩილ გამზარდიას რომ კითხო, ყველაფერი სახელმწიფომ უნდა დაარეგულირეოს. ეგ კაცი ყოველთვის მაკვირვებდა თავისი უნიჭობით, და "საზოგადოებრივი კომუნიკაციების სპეციალისტი' (ეს საკმაოდ გაურკვეველი პროფესიის მქონე კაცი) რა არგუმენტებით ადასტურებს რომ სახელმწიფო შეზრუდვები გაზრდის მომხმარებლის სარგებლიანობას???? ნამუსიც კარგი საქონელია არჩილ. გეუბნებოდნენ რომ რეკლამასთან დაკავშირებით სისულელეს აკეთებთო, არ დაიჯერეთ და ხომ აგიხდათ?? ახლა გეუბრნებით დამატებით შეზღუდვებით უფრო დიდი სისულელეს და სირეგვენეს აკეთებთ, ახლა მაინც დაიჯერეთ!!!
09.02.2016
ნინო
მე ვფიქრობ, რომ ხელისფულებამ ერთხელ და სამუდამოდ უნდა დაანებოს ბიზნესს თავი ამ გაუმართლებელი რეგულაციებით, მითუმეტეს ტელევიზიებს რომელთა შემოსავალი ხელფასებსაც არ ჰყოფნის.. ვისაც აქვს პოლიტიკური ამბიციები ჰქონდეთ და თუ უნდათ ყველამ გააკეთოს თავთავიანთი ტელევიზიები რა პრობლემაა ხალხო..ჩვენ არჩევნებზე გადავწყვიტოთ ვის ვანდობთ ქვეყნის მართვის სადავეებს..
მსგავსი სიახლეები
აჭარის ტურიზმის დეპარტამენტი რეგიონში ტურისტების მოზიდვის მიზნით აგრძელებს პიარკამპანიის წარმოებას სამიზნე ქვეყნებში.
უკანასკნელი 10 წლის განმავლობაში ევროპაში ინტერნეტ რეკლამების დანახარჯები ყველაზე მეტად ირლანდიაში გაიზარდა.
ფეხბურთში ევროპის ჩემპიონატის ფინალურ შეხვედრაში ფრანგულ ტელეკომპანია M6-ზე, რომელიც პირდაპირ ეთერში გადასცემდა შეხვედრას, 30-წამიანი რეკლამის ღირებულებამ 270 ათასი ევრო შეადგინა.
„რეკლამის მამად“ აღიარებული დევიდ ოგლივის,  ამერიკის სარეკლამო ინდუსტრიის ერთ-ერთი ფუძემდებლის ლეო ბარნეტისა და მე-20 საუკუნის ერთ-ერთი საუკეთესო სარეკლამო კამპანიის ავტორის ულიამ ბერნბახის გამონათქვამებზე მსოფლიოს უამრავი რეკლამისტი გაიზარდა.
„სამსუნგის“ ახალი მობილური ტელეფონის რეკლამა, რომელშიც ნათქვამია, რომ მოდელი ”წყალგამძლე ანდროიდია”, მომხმარებელს ატყუებს.
2015 წელს ინტერნეტ რეკლამის გაყიდვების მხრივ ევროპის ქვეყნებს შორის ლიდერი დიდი ბრიტანეთია.
”საარჩევნო კოდექსში” შესატანი ცვლილებები, რომლის ერთ-ერთი ძირითადი სიახლე საარჩევნოდ პარტიებს შორის უფასო სარეკლამო დროის გადანაწილებას ეხება, პარლამენტმა მესამე მოსმენით დაამტკიცა. კანონპროექტი 80 ხმით მიიღეს.
2016 წლის პირველ კვარტალში აშშ-ში ინტერნეტ რეკლამაზე დანახარჯებმა ახალი რეკორდი დააფიქსირა და 15,9 მილიარდი დოლარი შეადგინა.
მედიის განვითარების ფონდმა" მედიაში საბიუჯეტო რესურსების განაწილების შესახებ კვლევა გამოაქვეყნა.
ტელევიზიების მიერ დეკლარირებული სარეკლამო შემოსავლები 2015 წელს, წინა წელთან შედარებით, 33%-ით შემცირდა, - ამის შესახებ „საერთაშორისო გამჭვირვალობა - საქართველოს“ მიერ „საქართველოს სარეკლამო ბაზარი - ცვლილებები და გამოწვევები“ კვლევაშია საუბარი.
რუბრიკის სხვა სიახლეები
29.07.2016
ერთი ამერიკული დოლარის ოფიციალური ღირებულება 2.3479 ლარი გახდა.
სრულად
29.07.2016
საქართველოში კაპიტალის მოზიდვის ერთ-ერთმა უმსხვილესმა საინვესტიციო ჯგუფმა ”ბიჯეო” 350 მილიონი აშშ დოლარის მოცულობის ობლიგაციები განათავსა.
სრულად
29.07.2016
შოტლანდიის ქალაქ ინვერურის ერთ-ერთ რესტორანში სადილობის შემდეგ კლიენტმა 100 ფუნტის ნაცვლად, შეცდომით 1 მილიონი ფუნტი გადარიცხა რესტორნის ანგარიშზე.
სრულად
29.07.2016
თბილისის საქალაქო სასამართლოში „ამხანაგობა 88“-ის ეპიზოდზე „ცენტრ-პოინტის“ საქმის განხილვა გაიმართა. დღევანდელ პროცესზე დაიკითხა ბრალდების მხარის ხუთი მოწმე.
სრულად
29.07.2016
დიდი დიღომში ახალი მუნიციპალური ავტობუსებისთვის ავტობაზის მშენებლობა დაიწყო.
სრულად
TOP
რეკომენდებული
მნიშვნელოვანი
ოფიციალური კურსი
კონვერტორი
ბირჟა
29.07.2016
30.07.2016
USD
1
USD
2.3460
2.3479
EUR
1
EUR
2.6008
2.6083
GBP
1
GBP
3.0885
3.0898
RUB
100
RUB
3.5353
3.5119