გაზზე მომუშავე მანქანების შემოწმება 80-100 ლარი ეღირება
გაზზე მომუშავე მანქანების შემოწმება 80-100 ლარი ეღირება
26 თებერვალი / 2016
გაზზე მომუშავე მანქანების შემოწმების ვალდებულება 2017 წლამდე გადაიდო. როგორც სპეციალისტები ამბობენ, აირბალონიანი მანქანების შემოწმებისთვის ქვეყანა ვერც მომავალი წლიდან იქნება მზად, რადგან ამ პროცესისთვის აბსოლუტურად მოუმზადებელია. როგორც გაზეთი "რეზონანსი" წერს, ელემენტარულად არ არსებობს სპეციალური დაწესებულება, სადაც ავტომობილების ტექნიკური შემოწმება უნდა მოხდეს. მძღოლებისთვის უცნობია ისიც, სად უნდა გაიარონ შემოწმება და სად უნდა მიიღონ შესაბამისი სერტიფიკატი, რაც სულ მცირე 80-100 ლარი დაუჯდებათ.

ზუსტი სტატისტიკა, აირბალონით აღჭურვილი რამდენი ავტომობილი მოძრაობს საქართველოში, უცნობია. არაოფიციალური მონაცემებით, ბუნებრივ აირზე მომუშავე მანქანების რიცხვი 250-300 ათასია.

ჯერჯერობით უცნობია, რა სანქციები განისაზღვრება კანონდამრღვევებისთვის. თავიდანვე ითქვა, რომ რეგულაციები იქნება მკაცრი და ათასობით მოქალაქისთვის შეიძლება მძიმე ტვირთადაც იქცეს.

ტრანსპორტის და გზების ასოციაციის თავმჯდომარე დავით მესხიშვილი ამბობს, რომ სანქციები უნდა გამოირიცხოს, რადგან მას შეიძლება მოსახლეობის მხრიდან დიდი უკმაყოფილება მოჰყვეს. გარდა ამისა, გაზზე მომუშავე მანქანების შემოწმება არ უნდა განიხილებოდეს ცალკე საკითხად და საყოველთაო ტექდათვალიერების შემადგენელი ნაწილი უნდა გახდეს.

"კატეგორიულად ვითხოვდი მანქანების შემოწმების ვალდებულების გადადებას, რადგან უამრავი დეტალი ჯერ კიდევ გასარკვევია. უცნობია სად შეამოწმებენ მანქანას, ვინ არის დარგის ექსპერტი, სად მივიდნენ, არიან თუ არა სპეციალისტები, რომლებმაც ავტომობილები უნდა შეამოწმონ, რა ტიპის სერტიფიკატი უნდა გაიცეს, ვინ უნდა გასცეს და სხვა. ერთადერთი რამ, რაც ცალსახად გაირკვა, ის არის, რომ გაზზე მომუშავე მანქანებს ვერ შეამოწმებენ იმ კომპანიაში, სადაც ტექნიკა დამონტაჟდა.

ველოდი კიდეც, რომ ამ პროცესს არჩევნებს არ დაამთხვევდნენ. ცხადია, მთავრობის მხრიდან ეს იქნებოდა არაპოპულარული ნაბიჯი, რომელიც მას დარტყმას მიაყენებს და ამიტომაც გადაავადეს", - განმარტავს მესხიშვილი.

ექსპერტი მომხრეა, მანქანების შემოწმებამდე სახელმწიფოს მხრიდან გარკვეული სამზადისი ჩატარდეს. ამ მხრივ, როგორც მესხიშვილი განმარტავს, დიდი მნიშვნელობა აქვს გარემოს დაცვის სამინისტროს ინიციატივას, რომელიც ჰაერის დაბინძურების კვლევას შეეხება. ამასთან, იგი დასძენს, რომ ყველაზე სწორი გადაწყვეტილება იქნება, თუკი გაზზე მომუშავე მანქანებისთვის ვალდებულება არ იქნება ცალკე და იგი ტექდათვალიერების შემადგენელი ნაწილი გახდება.

"კონტროლი სწორია, მაგრამ ამ პროცესის განხორციელებას ზედამხედველობა სჭირდება. ჯერჯერობით პირობები ბუნდოვანია. სპეციალისტების აზრი არავის მოუსმენია, არც საქმის კურსში ჩაგვაყენეს. შეიძლება ითქვას, ინფორმაციულ ვაკუუმში ვართ. ელემენტარულად, ინსპექტირების ორგანოც უცნობია ჩემთვის წესით ეს არ უნდა იყოს ლიცენზიის მქონე დაწესებულება, რომელიც აირბალონის მონტაჟს ახორციელებს",
You must have Flash Player installed in order to see this player.
- აცხადებს მესხიშვილი და დასძენს, რომ აირბალონებით აღჭურვილი ავტომობილების მხრიდან საფრთხე რეალურად არსებობს.

"ელემენტარულად, მძღოლმა არ იცის, რა ტიპის აირბალონი აქვს - ნახშირბადიანი ფოლადისგან თუ ლითონ-პლასტიკისგან დამზადებული. ზოგისთვის, ვინც ასეთი მანქანა იყიდა, გაუგებარია, აირბალონის ფუნქციობის ხანგრძლივობაც. როგორც კი კონტროლი დაიწყება, იმავე დღესვე უნდა აკრძალონ ყვითელი მიკროავტობუსების ქალაქში გადაადგილება, რადგან მათი აირბალონები კუსტარულადაა გაკეთებული და დიდ საფრთხეს შეიცავს. კონტროლის შემთხვევაში, მძღოლები მეტ სიფრთხილეს გამოიჩენენ და უსაფრთხოებას განსაკუთრებული ყურადღება მიექცევა. შემოწმება და შესაბამისი სერტიფიკატი დახალოებით 80-100 ლარი ეღირება", - აცხადებს დავით მესხიშვილი.

გაზზე მომუშავე ავტომანქანების ტექნიკური შემოწმება, წესით, პირველ აპრილამდე უნდა მომხდარიყო, მაგრამ უკვე გაირკვა, რომ ვადა 2017 წლის იანვრამდე გადაიწევს.

როგორც ეკონომიკის სამინისტროს აკრედიტაციის ცენტრის გენერალური დირექტორი პაატა გოგოლიძე "კომერსანტთან" აცხადებს, თარიღის გადაწევის ერთ-ერთი მიზეზი ისაა, რომ ამ დრომდე არ არსებობს აკრედიტებული კომპანია, რომელსაც აქვს უფლება გაზზე მომუშავე ავტომობილები ტექნიკურად შეამოწმოს. კომპანიებმა აკრედიტაციის მისაღებად ცენტრს ძალიან გვიან მიმართეს.

გოგოლიძის ინფორმაციით, ერთ-ერთი მათგანისთვის აკრედიტაციის მინიჭების თაობაზე გადაწყვეტილება უკვე მიღებულია და უახლოეს დღეებში ეს ინფორმაცია გასაჯაროვდება. კომპანია შემოწმებას სამ ქალაქში - თბილისში, ქუთაისსა და ბათუმში განახორციელებს. აკრედიტაციის ცენტრი ამ ეტაპზე კიდევ ერთი ორგანიზაციის განაცხადს განიხილავს, რომელიც შემოწმებას ჯერჯერობით მხოლოდ თბილისში განახორციელებს.

არასამთავრობო ორგანიზაცია "საზოგადოებრივი ინიციატივას" ინფორმაციით, აირბალონების და აირბალონიანი სისტემის ტექნიკური შემოწმება უნდა განხორციელდეს შემდეგი პერიოდულობით: ნახშირბადიანი ფოლადისგან ან ლითონპლასტიკისგან დამზადებული აირბალონების პერიოდული შემოწმება - 3 წელიწადში ერთხელ; ლეგირებული ფოლადისგან დამზადებული აირბალონების პერიოდული შემოწმება - 5 წელიწადში ერთხელ. იმ შემთხვევაში, თუ მწარმოებლის დოკუმენტაციით არ ირკვევა აირბალონის მასალის შემადგენლობა, მისი შემოწმება სავალდებულოა 3 წელიწადში ერთხელ. სიახლეა ისიც, რომ სავალდებულო ხდება აირბალონიანი მოწყობილობის სისტემების შემოწმებაც, რაც ასევე ყოველ 3 წელიწადში ერთხელ უნდა განხორციელდეს.

ავტოსატრანსპორტო საშუალებების მფლობელებზე დასკვნას, თუ რამდენად ხარისხიანად და სწორადაა დაყენებული სისტემა, ცენტრის მიერ აკრედიტირებული კომპანია გასცემს. აღნიშნულ დოკუმენტს კი საჭიროების შემთხვევაში საპატრულო პოლიცია ამოწმებს. შედეგად, დაჯარიმების უფლებაც შსს-ს აქვს.

გაზზე მომუშავე ავტომობილების შემოწმებისას აღმოჩენილ დარღვევებზე სანქციები გათვალისწინებული არ არის. დაისჯებიან მხოლოდ ის მძღოლები, რომლებიც შეუმოწმებელი ავტომობილით იმოძრავებენ. ასეთ შემთხვევაში კი მძღოლებს 100 ლარამდე ჯარიმის გადახდა მოუწევთ.

მარი ჩიტაია
გაზეთი "რეზონანსი"

კომენტარები (4)
26.02.2016
აფიორაა
ყველაფერი სისულელეა რისთვის წერთ ამეებს ხომ მაინც არაფერი იქნება
26.02.2016
სოსო
ტექნიკური დათვალიერების ობიექტებში რომ ერთი გაზის სპეციალისტი დაემატებინათ ხომ ბევრად მარტივია. გაჟონვას რომ არ ქონდეს ადგილი თორე ბალონს რაც შეეხება ქარხნის ვადის მეტი არ ამუშავებინონ. რა ეხლა საერთოდ არავინ არაფერს არ ზრუნავს და ისე დადიან. რომელი ჯობია
მსგავსი სიახლეები
2025 წლისთვის ნორვეგიაში ბენზინზე მომუშავე მოძველებული მანქანების გაყიდვა აიკრძალება.  
სტატისტიკას თუ ვენდობით, საქართველოში უმუშევართა რაოდენობა 2015 წელს 12%-ს შეადგენდა.
საქართველოში გაზზე მომუშავე ავტომობილების ინსპექტირება დაიწყო და მძღოლები ვალდებული არიან, ტექდათვალიერება 2017 წლის 1-ელ იანვრამდე გაიარონ
ესპანეთში მდებარე ფორმენტერას კუნძული პირველი კუნძული გახდება ევროპაში, სადაც უახლოეს მომავალში სრულად აიკრძალება ბენზინსა და დიზელზე მომუშავე ავტომობილების მოძრაობა.
დოლარიზაციის მაღალი დონე ლარის უნდობლობით არის გამოწვეული.
2010-11 წლებში ჩამორთმეული 5 ავტომობილი მოქალაქეებს დაუბრუნდა
მომდევნო ორი თვის განმავლობაში ირანი დაასრულებს პროექტზე მუშაობას, რომელიც საქართველოში ირანული გაზის ექსპორტს ითვალისწინებს.
ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირი გათხევადებული ნახშირწყალბადიანი გაზების (პროპან-ბუტანი) იმპორტზე აქციზის მოხსნასთან დაკავშირებით ინიციატივით გამოდის.
მძღოლებს ავტომობილების შემოწმების პარალელურად შესაძლოა, გაზის ბალონების შეცვლა მოუწიოთ.
2016 წლის იანვარ-ივნისში სამკურნალო საშუალებები უმსხვილესი საიმპორტო სასაქონლო ჯგუფს წარმოადგენდა.
რუბრიკის სხვა სიახლეები
29.07.2016
ერთი ამერიკული დოლარის ოფიციალური ღირებულება 2.3479 ლარი გახდა.
სრულად
29.07.2016
საქართველოში კაპიტალის მოზიდვის ერთ-ერთმა უმსხვილესმა საინვესტიციო ჯგუფმა ”ბიჯეო” 350 მილიონი აშშ დოლარის მოცულობის ობლიგაციები განათავსა.
სრულად
29.07.2016
შოტლანდიის ქალაქ ინვერურის ერთ-ერთ რესტორანში სადილობის შემდეგ კლიენტმა 100 ფუნტის ნაცვლად, შეცდომით 1 მილიონი ფუნტი გადარიცხა რესტორნის ანგარიშზე.
სრულად
29.07.2016
თბილისის საქალაქო სასამართლოში „ამხანაგობა 88“-ის ეპიზოდზე „ცენტრ-პოინტის“ საქმის განხილვა გაიმართა. დღევანდელ პროცესზე დაიკითხა ბრალდების მხარის ხუთი მოწმე.
სრულად
29.07.2016
დიდი დიღომში ახალი მუნიციპალური ავტობუსებისთვის ავტობაზის მშენებლობა დაიწყო.
სრულად
TOP
რეკომენდებული
მნიშვნელოვანი
ოფიციალური კურსი
კონვერტორი
ბირჟა
29.07.2016
30.07.2016
USD
1
USD
2.3460
2.3479
EUR
1
EUR
2.6008
2.6083
GBP
1
GBP
3.0885
3.0898
RUB
100
RUB
3.5353
3.5119