ერთ კვირაში 200 ლარით 1000-მდე მძღოლი დაჯარიმდა
ერთ კვირაში 200 ლარით 1000-მდე მძღოლი დაჯარიმდა
9 მარტი / 2016
საკრებულოს წევრ შალვა ოგბაიძის თქმით, 2016 წლის 25 თებერვლიდან 2 მარტამდე დგომა-გაჩერების წესის დარღვევისთვის 7 ათასზე მეტი მძღოლია დაჯარიმებული, მათ შორის ათასამდე პირი 200 ლარის ოდენობით დაჯარიმდა.

როგორც გაზეთი "რეზონანსი" წერს, შინაგან საქმეთა სამინისტროს ინფომაციით, დგომა-გაჩერების წესების დარღვევის დროს მძღოლი 200 ლარით მხოლოდ იმ შემთხვევაში ჯარიმდება, თუ საავარიო ვითარებას ან საცობს ქმნის.

"საქართველოს ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა კოდექსის 125-ე მუხლის მე-8 ნაწილით, ადმინისტრაციულ პასუხისმგებლობას იწვევს ამკრძალავი ნიშნების "გაჩერება აკრძალულია" და "დგომა აკრძალულია" მოთხოვნის დაუცველობა, აგრეთვე, დგომა-გაჩერების წესებით გათვალისწინებული სხვა მოთხოვნის დაუცველობა, რაც ითვალისწინებს ჯარიმას 10 ლარის ოდენობით.

"მოქმედი კანონმდებლობით, უფრო მკაცრი ადმინისტრაციული პასუხისმგებლობაა დაწესებული, როდესაც ზემოაღნიშნული დგომა-გაჩერების წესების დარღვევას მოჰყვება საავარიო ვითარების შექმნა ან მოძრაობის ისეთი შეფერხება, რამაც საცობი გამოიწვია. ეს ითვალისწინებს დაჯარიმებას 200 ლარის ოდენობით.

"მცირემნიშვნელოვანი ადმინისტრაციული სამართალდარღვევის ჩადენისას, დამრღვევი შეიძლება გათავისუფლდეს ადმინისტრაციული პასუხისმგებლობისგან და უფლებამოსილი პირი მხოლოდ სიტყვიერი შენიშვნით შემოიფარგლოს.

საპატრულო პოლიციის დეპარტამენტის მიერ განხორციელებული ანალიზიდან გამოიკვეთა, რომ ბოლო პერიოდში მნიშვნელოვნად გაიზარდა მძღოლთა მიერ დგომა-გაჩერების წესების უგულებელყოფის შემთხვევები, რაც გამოიხატება სატრანსპორტო საშუალების გზის სავალი ნაწილის სამოძრაო ზოლში გაჩერებით.

"იმ პირობებში, როდესაც ადგილი აქვს სატრანსპორტო საშუალებების რაოდენობისა და, შესაბამისად, მოძრაობის ინტენსივობის ზრდას, ამგვარ შემთხვევები მნიშვნელოვნად აფერხებს საგზაო მოძრაობას და ქმნის მისი პარალიზების მაღალ რისკს. აღნიშნული გარემოებების გამო, შსს-ს საპატრულო პოლიცია, თავისი დისკრეციული უფლებამოსილების ფარგლებში, იძულებულია გაამკაცროს ადმინისტრირება დგომა-გაჩერების ისეთ დარღვევებზე, რომლებიც იწვევს საგზაო მოძრაობის შეფერხებასა და ე.წ. საცობის შექმნას", - აცხადებს შინაგან საქმეთა სამინისტრო.

როგორც საკრებულოს წევრი შალვა ოგბაიძე "რეზონანსთან" საუბრისას 200-ლარიან ჯარიმებთან დაკავშირებით აცხადებს, ჯარიმა მკაცრია მაგრამ სამართლიანი. მისი თქმით, ერთი კვირის განმავლობაში საქართველოში დგომა-გაჩერების დარღვევაზე ათასამდე 200-ლარიანი ჯარიმაა გამოწერილი.

დაჯარიმების მიზანი ადამინის ცნობიერებაზე მოქმედი ფინანსური ინსტრუმენტია, რომელიც აიძულებს ადამიანს, შემდგომში მსგავსი დარღვევა აღარ გაიმეოროს. თუ ადამიანს უნდა, რომ მანქანა გზის მეორე რიგში გააჩეროს, თავად გადავიდეს მანქანიდან და შეიქმნას საცობი, ეს არ გამოვა. ადმინისტრაციული სამართალდარღვევათა კოდექსის აღსრულება არის ერთი საქმე, მეორეა ის, რომ ადამიანი არ აღრვევდეს საგზაო მოძრაობის წესებს, ანუ მაღალი საგზაო კულტურა გააჩნდეს.

პატრული ახლა ებრძვის შედეგს და არა მიზეზს. შედეგი კი დაბალი საგზაო კულტურაა, მე
You must have Flash Player installed in order to see this player.
მხედველობაში მყავს ის ადამიანები, რომლებსაც დემონსტრაციულად, მაგალითად, სკოლასთან მეორე რიგში ჰყავთ გაჩერებული მანქანა და სანამ შვილს სკოლაში არ დააბინავებს, მანამდე მანქანას ადგილიდან არავითარ შემთხვევაში არ დაძრავს. აი, ამაზეა საუბარი.

25 თებერვლიდან დაიწყო ადმინისტრირების გამკაცრება. 25 თებერვლიდან 2 მარტამდე დგომა-გაჩერების დარღვევაზე 7500-მდე ჯარიმა არის გამოწერილი, ეს არის კატასტროფული მაჩვენებელი. აქედან ათასამდე მძღოლს 200-ლარიანი ჯარიმა აქვს გამოწერილი, დანარჩენი კი სიტყვიერი გაფრთხილება და 10-ლარიანი ჯარიმებია.

"არსებული მდგომარეობის გამოსასწორებლად ეს არის ერთ-ერთი მიდგომა, რომელიც შეცვლის გზებზე არსებულ სიტუაციას. კიდევ ვიმეორებ, რომ სანამ ევროპული ყაიდის ავტოსკოლები არ შეიქმნება, სადაც იქნებიან მაღალი რანგის ინსტრუქტორ-პედაგოგები და სახელმწიფოს შესაბამის ორგანოებში აკრედიტებული ინსტიტუტები, რომლებიც საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების ყველა ინსტრუმენტითა და ცოდნით აღჭურვილ მძღოლებს არ მოამზადებენ, მანამდე არაფერი გვეშველება.

"ბოლო დროს თბილისში გავრცელდა ხმა, რომ პატრული არავის აღარ ინდობს. მე შევასწორებდი ამ გამოთქმას, რომ კანონი აღარ ინდობს არავის. როდესაც კანონი თითოეული მოქალაქისთვის არის თანაბარი, ანუ გამგებლის მოადგილე იქნება, რომელიმე პარლამენტარის თუ გუბერნატორის მძღოლი, შავ ჯიპზე ამხედრებული ვიღაც ცნობილი სახე თუ რიგითი მოქალაქე და კანონი თანაბრად მიუდგება ყველას, დამერწმუნეთ, რომ საშიში არაფერი არის", - აცხადებს შალვა ოგბაიძე.

გვანცა ღედაშვილი
გაზეთი "რეზონანსი"

კომენტარები (31)
11.03.2016
არრა
არაფრიდან პრობლემას ვქმნით ქართველები, მერე კი ვწუწუნებთ და ვეძებთ დამნაშავეს– პოლიციას, მთავრობას, ცუდ გზას, შუქნიშანს, პარკირებისპრობლემას და ა. შ. ვისშავლოთ მართვის კულტურა და კანონს დამორჩილება “ევროპელო“ ვაი–ქართველებო და აღარ მოგვიწევს 200–ლარიანი ჯარიმების გადახდა!!! ყველა უცოდინარმა და მცოდნე მძღოლმა იცის “ავარიული შუქების“ ჩართვა და ...აბა ჰე... აჩერებენ მეორეჰ ხან მესამე რიგშიც კი ჩვენი ტრა...ნი ჯიგიტები“ და ფეხებზე იკიდებენ კანონ–წესრიგის მოყვარულ დანარჩენ მძღოლებს!! თავი გმირთა–გმირად და მაჩოდ მიაჩნიათ ამ მრავალ ხიოებს და არ ესმით რომ ეს არის ...ელემენტარული უსინდისოჰა და სხვისი უპატივისმცემლობა!!! კახური ანდაზა კი ღაღადებს რომ...“ვირისგან წიხლი არ უნდა გეწყინოსო“, მაგრამ როცა თბილისის ქუჩებში ვირების სიჭარბე არის, ისინი კანონმა უნდა დასაჯოს!!!! ასევე უნდა გამკაცრდეს ტროტუარებზე გაჩერებული მანქანების დაჯარიმება, რამეთუ ფეხით მოსიარულეს ამის გამო გზის სავალ ნაწილზე უწევს სიარული ი ძ უ ლ ე ბ ი თ!!!! მკაცრად უნდა დაისაჯონ ასევე ყველა მარშრუტის მძღოლი, რომლებიც ყველგან აჩერებენ სამარშრუტო ავტობუსს სპეციალური გაჩერების ადგილის გარდა და ასევე ქმნიან საცობებს და ვაკხანალიას. ამით გავირებული ფეხით მოსიარულეც მიეჩვევა დისციპლინას და გაიგებს , რომ ტრანსპორტში ჩაჯდომა ცივილიზებურ ქვეყანაში ხდება საზოგადოებრივი ტრანსპორტის გაჩერებაზე ადა არა იქ, სადაც ხელს დავიქნევთ!!! დარწმუნებული ვარ, თუ ჩვენმა საგზაო პოლიცია შესძლებს ამის გაკევებას, თბილისში საცობების პრობლემა ბევრგან მოგვარდება და .... მერე იქნებ ისიც ისწავლოს ქართველმა მძღოლმა, რომ ერთი რიგრდან მეორე რიგში გადასვლისას უნდა ჩარვო “პავაროტნიკის“ შუქმაჩვენებელი!!!!!!!!!!!!!!!!!
10.03.2016
ფულის ამოღება
რამდენი ხანი იქნება ჰა ჰა ერთი თვე მერე აღარ დაწერენ აქამდე არ იყო მასე
მსგავსი სიახლეები
„თეგეტა მოტორსი“ მომხმარებლებს აკუმულატორებზე ახალ პირობებს სთავაზობს.
სინგაპურულმა კომპანია nuTonomy-მ მსოფლიოში პირველი უპილოტო ტაქსი ჩაუშვა.
„თეგეტა მოტორსის“ ცენტრალურ ფილიალში მსუბუქი ავტომობილებისთვის 20 დამატებითი მომსახურების ადგილი გაიხსნა.
ელექტრომობილების მწარმოებელმა ამერიკულმა კომპანია Tesla-მ მსოფლიოს ყველაზე სწრაფი აქსელერაციის მქონე სერიული წარმოების ავტომობილი წარადგინა.
დედაქალაქის მერის დავით ნარმანიას განცხადებით, თბილისში ხეების ჭრასთან დაკავშირებული გადაწყვეტილებების მიღების წესი გადაიხედება.
"ინოვაციური მეთოდი გზის სწრაფად და იაფად რეაბილიტაციის საშუალებას იძლევა, ამ ფორმით მოწყობილი გზის საფუძველი უფრო მდგრადი და მყარია"
საქალაქთაშორისო სატრანსპორტო საშუალებების დაახლოებით დიდი ნაწილი გაუმართავია.
სსიპ ბირთვული და რადიაციული უსაფრთხოების სააგენტომ ახალი ტიპის მომსახურება დანერგა, რომლის თანახმად, დაინტერესებულ პირებს შესაძლებლობა ეძლევათ სურვილის შემთხვევაში, საკუთარი ავტომანქანა რადიაციულ დაბინძურებაზე შეამოწმონ.
ამერიკული ავტომწარმოებელი კომპანია Ford Motor უახლოესი 5 წლის განმავლობაში პირველი თვითმავალი ავტომობილის გამოშვებას გეგმავს.
საგზაო ნიშნები არის სრულიად არაკომპეტენტურად დამონტაჟებული, რაც ხშირ შემთხვევებში ხდება გაურკვევლობის მიზეზი ჩვენს გზებზე
რუბრიკის სხვა სიახლეები
29.08.2016
ეროვნული ბანკის მიერ გამოქვეყნებული ლარის ოფიციალური გაცვლითი კურსის მიხედვით, ეროვნული ვალუტა დოლართან მიმართებაში გაუფასურდა.
სრულად
29.08.2016
საქართველოს მასშტაბით, საჯარო სკოლებში სწავლა 15 სექტემბერს დაიწყება.
სრულად
29.08.2016
საქართველოს საჯარო სკოლების 53 540 პირველკლასელს პორტაბელური კომპიუტერი გადაეცემა.
სრულად
29.08.2016
რუსეთიდან თურქეთში პირველი ჩარტერული რეისები 2 სექტემბერს განხორციელდება.
სრულად
29.08.2016
„თეგეტა მოტორსი“ მომხმარებლებს აკუმულატორებზე ახალ პირობებს სთავაზობს.
სრულად
TOP
რეკომენდებული
მნიშვნელოვანი
ოფიციალური კურსი
კონვერტორი
ბირჟა
29.08.2016
30.08.2016
USD
1
USD
2.2856
2.2914
EUR
1
EUR
2.5802
2.5625
GBP
1
GBP
3.0147
2.9976
RUB
100
RUB
3.5265
3.5225