იცოდით, რომ ყოველდღიურად ადამიანის ემოციების 75% სუნთან არის დაკავშირებული? მარკეტინგული კვლევების თანახმად მომხმარებლის განწყობა 40%-ით უმჯობესდება, თუ ის სასიამოვნო სურნელს გრძნობს. აღნიშნული ემოციური მდგომარეობა კი საბოლოოდ, შეძენის გადაწყვეტილებაზეც აისახება. ამრიგად, იმისათვის, რომ მომხმარებელს თავი დავამახსოვროთ, ასეთი დეტალებიც უნდა გავითვალისწინოთ.
გაზრდილი კონკურენციის პირობებში, როცა კომპანიები მომხმარებელთა შესაძენად და შესანარჩუნებლად მარკეტინგულ კამპანიებში მილიონებს ხარჯავენ, რთულია, დამწყებმა ბიზნესმა ბაზარზე სწრაფად და მარტივად მოიკიდოს ფეხი, თუ ამისთვის ინოვაციურ გზას არ მიაგნო და სწორად არ დაიწყო პოზიციონირება.
ინფორმაციის ხელმისაწვდომობის გამარტივებასა და ტექნოლოგიების განვითარებასთან ერთად, უკვე უსაზღვროა შესაძლებლობებიც, რომ შენი უკვე წარმატებული თუ ახლად ფეხადგმული ბიზნესი განავითარო და მომხმარებლები მოიზიდო.
წარმატების ათასობით რეცეპტი არსებობს, თუმცა გთავაზობთ 5 საინტერესო და გამოცდილ მეთოდს, რომელიც არ უნდა გამოგრჩეს, თუ ბიზნესს იწყებ:
სწორი მესიჯის შექმნა
როცა ბიზნესს აფუძნებ, დიდია ცდუნება, სწრაფადვე შეატყობინო მომხმარებელს, რას სთავაზობ და რა უპირატესობები აქვს შენს პროდუქტს, მაგრამ თუ ამ ინფორმაციას არასწორი მესიჯბოქსით აწვდი, შეიძლება, ნეგატიური უკუკავშირი გამოიწვიო.
ვინაიდან სიტყვას დიდი ძალა აქვს, სლოგანი და მთავარი საკომუნიკაციო ტექსტები მკითხველში უნდა აღძრავდეს პოზიტიურ განწყობას, უნდა იგრძნობოდეს, რომ მისთვის სარგებლის მოტანაზე, მისი პრობლემის გადაჭრაზე ხარ ორიენტირებული, რომ ცდილობ, მისი ცხოვრება უკეთესი გახადო.
როგორც წესი, ნეგატიურ ვითარებაზე თუ პრობლემაზე აქცენტირება და ამის ხარჯზე საკუთარი პროდუქტის უპირატესად წარმოჩენა უარყოფით უკუკავშირს იწვევს. მთავარი მესიჯბოქსი აგებული უნდა იყოს პოზიტიურ გავლენასა და სარგებელზე და არა უარყოფით გამოცდილებაზე.
ფერებისა და განათების შერჩევა
კვლევებით დადასტურდა, რომ გადაწყვეტილების მიღებისას მომხმარებელზე ფერი დიდ ზეგავლენას ახდენს. სწორად შერჩეული ფერები, როგორც ლოგოს, ისე მაღაზიის ინტერიერის შემთხვევაში, მომხმარებლის უფრო დიდხანს დაყოვნების, მისი მეორედ სტუმრობის და ზოგადად, ბრენდის მიმართ ინტერესის შენარჩუნების ერთ-ერთი საწინდარია.
მაგალითისთვის, როგორი ფერები და განათება გვხვდება აფთიაქებში შესვლისას? მკვეთრი და ცივი განათება ქმნის სისუფთავისა და სიჯანსაღის შეგრძნებას. ასევე, თუ ზოგიერთ ფილიალში დამონტაჟებულ სარკეებში საკუთარ ანარეკლს დააკვირდებით, ამგვარი განათების გამო, კანსა თუ თმაზე უმცირეს ნაკლოვანებებსაც შეამჩნევთ და შეიძლება, ხელს გააყოლოთ ისეთი თავის მოვლის საშუალებები, რომელთა შეძენას არ გეგმავდით.
ასევე ფერები, რომელსაც აფთიაქების უმეტესობა ინტერიერში იყენებს, არის ნათელი - ძირითადად, თეთრი. მასთან ერთად კომბინაციაში კი როგორც წესი, ერთი რომელიმე ფერი გვხვდება ხოლმე.
საინტერესო განათება და ფერებია სწრაფი კვების ობიექტებშიც: აქ ძირითადად წითელი სჭარბობს, რადგან კვლევებით დადასტურდა, ის შიმშილის გრძნობას კიდევ უფრო აღრმავებს, მკვეთრი განათებისა და ხმაურის გამო კი აქ მეგობრებთან ან საყვარელ ადამიანთან ერთად ინტიმურ გარემოს ვერ შეიქმნი - სწრაფად უნდა მიირთვა და წახვიდე.
ფერისა და განათების შერჩევისას უნდა გავითვალისწინოთ, რა სახის პროდუქტსა და სერვისს ვყიდით და რა გრძნობები გვსურს აღვძრათ აუდიტორიაში.