რატომ არის ძვირი საკვები და წყალი აეროპორტებში

საკვებისა და სასმელის ღირებულება აეროპორტებში შესაძლოა, რამდენჯერმე აღემატებოდეს მსგავსი პროდუქტების ფასს ჩვეულებრივ მაღაზიებში. ეს ფაქტი მუდმივად იწვევს მგზავრების უკმაყოფილებას და აეროპორტების მიმართ პრეტენზიებს.

მართლაც, ქსელურ რესტორანში, რომელიც აეროპორტში მდებარეობს, ჩვეულებრივი სადილი შესაძლოა, სამჯერ ან ხუთჯერ მეტი დაგიჯდეთ, ვიდრე ანალოგიურში, რომელიც ქალაქის ცენტრში მდებარეობს. ისევე, როგორც წყალი, ყავა და ა.შ.

მგზავრები იხდიან საკუთარი უსაფრთხოებისა და კომფორტისთვის

პირველ რიგში, უნდა გვესმოდეს, რომ აეროპორტს, როგორც ბიზნესერთეულს, შეუძლია მხოლოდ ირიბად იმოქმედოს პარტნიორებზე, რომლებიც ხსნიან თავიანთ მაღაზიებსა და რესტორნებს ტერმინალში. აეროპორტი არ არეგულირებს საცალო ფასებს - ის უბრალოდ იჯარით გასცემს თავის ფართს.

მეორეც, ქირა საკმაოდ ძვირია. აეროპორტი კლიენტების სტაბილური მიმწოდებელია ბიზნესისთვის, ტრაფი კი იქ საკმაოდ მაღალია და კლიენტს აქვს მინიმალური არჩევანი: "სუფთა" ზონიდან წყლის გასასვლელად უახლოეს სუპერმარკეტამდე ვერ გახვალთ. საბოლოო ჯამში კი, ეს გავლენას ახდენს ფასზე.

მესამე, თავის როლს ასრულებს მგზავრების უსაფრთხოება, რომელსაც ჩვეულებრივ, სულ უფრო მეტად ითხოვენ. აეროპორტის ბიზნესი იხდის არა მხოლოდ რთული ლოჯისტიკისთვის აეროპორტის კაფეებსა და რესტორნებში საკვებისა და სასმელების მიტანისას, არამედ საკვების, დანა-ჩანგლის, ნებისმიერი აღჭურვილობისა და თავად თანამშრომლების სკრინინგისთვის. აეროპორტის დახურულ პერიმეტრში შესანახი ადგილები ასევე მინიმალურია.

აეროპორტების ბიზნესზე მნიშვნელოვანი გავლენა იქონია კრიზისმა

გარდა ეკონომიკური ფაქტორებისა, რომლებიც დაახლოებით ერთნაირად მოქმედებს მთელს მსოფლიოში, აეროპორტები მთელს მსოფლიოში საკმაოდ დაზარალდნენ პანდემიის დროს - ნიღბები, დეზინფექცია, ვაქცინაცია, შეზღუდვები, „არასამუშაო დღეები“, ჯარიმები და ა.შ. წარმოუდგენლად გიგანტური ხარჯები, რომლის მოცულობა ჯერ კიდევ არ არის დათვლილი.

აეროპორტის ბიზნესის გადამზიდავებისა და ოპერატორების ხარჯები, რომლებმაც ჯერ ვერ მოახერხეს კოვიდ - ზარალის ანაზღაურება, კვლავ მკვეთრად დიდია.

ფასების ზრდა შესაძლოა, შენელდეს, როდესაც ბაზრის მდგომარეობა დასტაბილურდება

ფასის საკითხს მეორე მხარეც აქვს. თუ ძალიან სქემატურად და მარტივად მივუდგებით, მაშინ, რაც უფრო ძვირია საკვები ტერმინალში, მით უფრო ნელა იზრდება ავიაბილეთის ღირებულება. ნებისმიერი აეროპორტი მოგებას იღებს როგორც საავიაციო, ასევე არასაავიაციო საქმიანობიდან. ტერმინალის ფართის გაქირავება მეორე კატეგორიას მიეკუთვნება.

ანუ, რაც უფრო მეტ ფულს აგროვებს აეროპორტი ტერმინალში მყოფი მგზავრისგან, მით უფრო ნაკლებად გაზრდის ავიაკომპანიების მომსახურების ღირებულებას, რაც, თავის მხრივ, არ გადაიტანს მზარდ ხარჯებს მგზავრზე.

აეროპორტებში საკვები და სასმელი რომ ძვირია, თავად აეროპორტის ბიზნესის სპეციალისტებიც არ უარყოფენ და ეს საერთაშორისო პრობლემაა. საქონლისა და მომსახურების ფასების ზრდა შეიძლება შენელდეს თუ ბაზრის მოთამაშეებმა საბოლოოდ დაინახეს სტაბილურობის შუქი კრიზისის გვირაბის ბოლოს, რომელიც ბოლო 3,5 წლის განმავლობაში განსაკუთრებით აქტუალურია.

ეკა დარჩიაშვილი