თუ თქვენ იღებთ შეტყობინებას, რომ ანგარიშიდან თანხა ჩამოგეჭრათ და იცით, რომ თქვენ არ განგიხორციელებიათ გადახდები ან გადარიცხვები, ესე იგი თაღლითები ცდილობენ თქვენი ანგარიშის გატეხვას. ჩვენ გეტყვით, როგორ მოიქცეთ ასეთ სიტუაციაში.
საფეხურები:
ეს შეიძლება გაკეთდეს თქვენი სმარტფონის საბანკო აპლიკაციის საშუალებით ან ბანკში დარეკვით. თუ აპლიკაციის საშუალებით დაბლოკავთ ბარათს, მაინც უნდა დარეკოთ ბანკში და შეატყობინოთ ბარათის როგორც მოპარვის, ასევე დაბლოკვის შესახებ.
გააკეთეთ ეს იმავე ან მეორე დღეს. ეს მნიშვნელოვანია, რადგან ბანკი ვალდებულია დააბრუნოს თაღლითების მიერ მოპარული ფული, მაგრამ ამისათვის თქვენ უნდა დაწეროთ განცხადება უკანონო თანხის ჩამოჭრის შესახებ არაუგვიანეს მომდევნო დღისა, როდესაც მიიღებთ შეტყობინებას გადარიცხვის შესახებ.
მიამაგრეთ ყველა საჭირო დოკუმენტი თქვენს განაცხადს სამართალდამცავი ორგანოებისთვის. ასევე, გააკეთეთ მათი ასლები წინასწარ. შემდეგ კი უბრალოდ დაელოდეთ გამოძიებას და ბანკის გადაწყვეტილებას.
კანონით ქურდობის შემთხვევაში ბანკი ვალდებულია აანაზღაუროს ზიანი. მაგრამ ბანკი ამას გააკეთებს მხოლოდ ორი პირობის დაკმაყოფილების შემთხვევაში. პირველზე უკვე ვისაუბრეთ, რომ მნიშვნელოვანია ქურდობის შესახებ შეტყობინება არაუგვიანეს მეორე დღისა. თუ თქვენ გადადებთ თუნდაც ამის გაკეთებას, ბანკს უფლება აქვს უარი თქვას თანხის დაბრუნებაზე.
მაგრამ მეორე პუნქტი არანაკლებ მნიშვნელოვანია: ბანკი დარწმუნებული უნდა იყოს, რომ თავად დაზარალებულმა არ გადასცა თავისი გადახდის დეტალები თაღლითებს. ანუ თქვენ არავის უთხარით თქვენი PIN კოდი, ბარათის ნომერი, მფლობელის სახელი, ვადის გასვლის თარიღი და CVV/CVC. თუ ბანკი დაამტკიცებს, რომ დადასტურების კოდი გაიგზავნა, პირმა მიიღო იგი და სმარტფონი ჯერ კიდევ მასთან არის, მაშინ მას შეუძლია დაასკვნას: თავად მსხვერპლი დაეხმარა თაღლითებს ქურდობაში. ამ შემთხვევაში ბანკი უარს იტყვის თანხის დაბრუნებაზე.