ავტომობილების როგორც იმპორტი, ისე ექსპორტი შემცირდა. სტატისტიკის ეროვნული სამსახურის მონაცემებით, წელს იანვარ-სექტემბერში ქვეყანაში 144 867 ერთეული (2.340 მლრდ აშშ დოლარი) მანქანა შემოვიდა, წინა წლის ანალოგიურ პერიოდში 166 485 ერთეული (2.552 მლრდ აშშ დოლარის).
რაც შეეხება ექსპორტს, წელს საანგარიშო პერიოდში 78 610 ავტომობილი (1.762 მლრდ აშშ დოლარი) გავიდა უცხო ქვეყნებში, ხოლო წინა წლის 9 თვეში 79 316 ერთეული (1.566 მლრდ აშშ დოლარი).
ექსპორტიორ ქვეყნებს შორის, მთავარი პარტნიორია ყაზახეთი, სადაც 37 304 ერთეული ავტომობილი გავიდა, შემდეგია ყირგიზეთი და აზერბაიჯანი.
რაც შეეხება რუსეთს, რომელიც საქართველოსთვის ერთ-ერთი მთავარი ექსპორტიორი იყო, დასავლეთის მიერ დაწესებული სანქციებით კი მანქანების შეყვანა აკრძალულია, წელს, 9 თვეში საქართველოდან 7 ავტომობილი შევიდა, აქედან მხოლოდ სექტემბერში 3 ერთეული.
გთავაზობთ, ტოპ-5 ქვეყნის ჩამონათვალს, სადაც წელს იანვარ-სექტემბერში ყველაზე მეტი ავტომობილი გავიდა:
ტოპ-5 იმპორტიორი:
სტატისტიკური მონაცემებიდან გამომდინარე, გამოდის, რომ წელს, საქართველოდან ყაზახეთში ერთი ავტომობილის საიმპორტო ფასი, საშუალოდ, 14.8 ათას აშშ დოლარი იყო, ყირგიზეთში 36.1 ათასი აშშ დოლარი, ხოლო აზერბაიჯანში 22 ათასი აშშ დოლარი.
რაც შეეხება რუსეთს, აქ ერთი ავტომობილის საშუალო ღირებულება 20 ათასი აშშ დოლარი იყო.
შენიშვნა: ფასი დაანგარიშებულია გადასახადების გარეშე, გამოყვანილია საშუალო მაჩვენებელი, შესაბამისად, ზოგიერთი ავტომობილი შესაძლოა, უფრო ძვირი, ან იაფი ღირდეს.