რა შინაარსის პრეტენზიები აქვთ მომხმარებლებს მიკროსაფინანსოების მიმართ

წელს, იანვარ-სექტემბერში მომხმარებელთა მხრიდან მიკროსაფინანსო ორგანიზაციების წინააღმდეგ - 598 საჩივარი დაიწერა, ხოლო, კონკრეტულად სექტემბერში - 69.

ეროვნული ბანკის სტატისტიკის მიხედვით, 2024 წლის სექტემბერში დაფიქსირებული საჩივრებიდან 47 - სალომბარდე სესხებზე მოდის, 10 - სამომხმარებლო სესხებზე, 7 - ავტოსესხზე, 2 - მომენტალურ განვადებაზე, 1 - ბიზნეს სესხზე.

პრეტენზიების შინაარსის მიხედვით, წელს სექტემბერში შესული საჩივრებიდან 34 - ადმინისტრაციულ მომსახურებაზე მოდის, 25 - ჯარიმებსა და ვადაგადაცილებულ საკომისიოებზე, 4 - სხვა გადასახდელებზე, 2 - თანამშრომლის მიერ არასწორად მიწოდებული ინფორმაციაზე, 1- ტრანზაციებზე, 1- მომხმარებლის შესახებ კონფიდენციალური ინფორმაციის გაცემაზე.

ეროვნული ბანკის ვებ-გვერდზე გამოქვეყნებული სტატისტიკის მიხედვით, 2024 წლის სექტემბერში დაფიქსირებული 69 საჩივრიდან - 20 უსაფუძვლოდ იქნა მიჩნეული, 22 საფუძვლიანად და გადაწყდა მომხმარებლის სასარგებლოდ, 27-ის შემთხვევაში საჩივართან დაკავშირებით განხილვა არ არის დასრულებული.

აღსანიშნავია, რომ მომხმარებელთა ცხელი ხაზი ეროვნულ ბანკში 2011 წლიდან მოქმედებს. პრეტენზიების სტატისტიკაც ამის შემდეგ იწარმოება, თავდაპირველად მხოლოდ ბანკები, შემდეგ კი მიკროსაფინანსო სექტორიც დაემატა.

ნინი ქეთელაური