რა პრეტენზიები აქვთ მომხმარებლებს მიკროსაფინანსოებთან

2024 წელს, იანვარ-ოქტომბერში მომხმარებელთა მხრიდან მიკროსაფინანსო ორგანიზაციების წინააღმდეგ - 660 საჩივარი დაიწერა, ხოლო, კონკრეტულად ოქტომბერში - 62.

ეროვნული ბანკის სტატისტიკის მიხედვით, 2024 წლის ოქტომბერში დაფიქსირებული საჩივრებიდან 45 - სალომბარდე სესხებზე მოდის, 6 - ავტოსესხზე, 2 - მომენტალურ განვადებაზე, 1- სამომხმარებლო სესხებზე.

პრეტენზიების შინაარსის მიხედვით, წელს ოქტომბერში შესული საჩივრებიდან 27 - ჯარიმებსა და ვადაგადაცილებულ საკომისიოებზე მოდის, 21 ადმინისტრაცია/მომსახურებაზე, 4 - თანამშრომლის მიერ არასწორად მიწოდებული ინფორმაციაზე, 2- ტრანზაქციებზე, 2 საპროცენტო შენატანებზე, 2 ეთიკის კოდექსთან დაკავშირებულ საკითხებზე.

ეროვნული ბანკის ვებ-გვერდზე გამოქვეყნებული სტატისტიკის მიხედვით, 2024 წლის ოქტომბერში დაფიქსირებული 62 საჩივრიდან - 12 უსაფუძვლოდ იქნა მიჩნეული, 35 საფუძვლიანად და გადაწყდა მომხმარებლის სასარგებლოდ, 15-ის შემთხვევაში საჩივართან დაკავშირებით განხილვა არ არის დასრულებული.

აღსანიშნავია, რომ მომხმარებელთა ცხელი ხაზი ეროვნულ ბანკში 2011 წლიდან მოქმედებს. პრეტენზიების სტატისტიკაც ამის შემდეგ იწარმოება, თავდაპირველად მხოლოდ ბანკები, შემდეგ კი მიკროსაფინანსო სექტორიც დაემატა.

ნინი ქეთელაური