ავტობუსებისა და მიკროავტობუსების ავარიების 2017 წლის სტატისტიკა

2017 წელს საქართველოში მომხდარი ავტოსაგზაო შემთხვევებიდან 71-ში მიკროავტობუსი მონაწილეობდა, მათგან 20 შემთხვევა დედაქალაქში დაფიქსირდა, - ამის შესახებ Allnews.ge-ს საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროდან აცნობეს.

რაც შეეხება ავტობუსების მონაწილეობით მომხდარ ავარიებს, ცნობილია, რომ თბილისში მიმდინარე წელს 23 შემთხვევა დაფიქსირდა.

"საქართველოს ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის" თავმჯდომარის, დავით მესხიშვილის თქმით, მოცემული სტატისტიკური მონაცემები საგანგაშოა, რადგან მიკროავტობუსებისა და ავტობუსების მონაწილეობით მომხდარი ავტოსაგზაო შემთხვევების ძირითადი რაოდენობა საზოგადოებრივ ტრანსპორტზე მოდის:

"ძალიან საგანგაშო სიტუაციაა, რადგან მაგალითად, ყურადღებას თუ საქალაქთაშორისო მიკროავტობუსების შემთხვევაზე გავამახვილებთ, მათი აბსოლუტური უმრავლესობა სატვირთო მიკროავტობუსებია, რომლებიც მგზავრების გადასაყვანად კუსტარულად გადააკეთეს, შესაბამისად, მისი საშუალებით ხალხის გადაყვანა საფრთხისშემცველია. მიკროავტობუსი ავტოსაგზაო შემთხვევებში შეიძლება სხვა ქვეყნებშიც გვხვდებოდეს, მაგრამ არსად ისეთი ფატალური შედეგებით არ სრულდება ავარია, როგორც საქართველოში", - განმარტავს დავით მესხიშვილი.

ასოციაციის თავმჯდომარის თქმით, უსაფრთხოების ნორმების დარღვევას თან ერთვიან მძღოლები, რომლებიც სატრანსპორტო საშუალებებს თვითნებურად, შესაბამისი ნებართვის გარეშე მართავენ, - "ეს მძღოლები ასევე თვითნებურად, უკანონოდ მოწყობილი სადგურებიდან გადაადგილებიან და დარეგისტრირებული სადგურების მიკროავტობუსების მძღოლებსა და ამ "ხიშნიკ" მძღოლებს შორის ხდება გზაზე შეჯიბრი, რათა ერთმანეთს მგზავრების აყვანა დაასწრონ. ეს იწვევს სიჩქარის გადაჭარბებას და ზოგ შემთხვევაში ავტოსაგზაო შემთხვევებსაც", - აღნიშნავს მესხიშვილი და დასძენს, რომ ამჟამად სავალდებულო ტექდათვალიერებას უნდა გადიოდეს 185 000 ავტოსატრანსპორტო საშუალება, რომელთა ძირითადი ნაწილი სატვირთო და მგზავრთა გადაყვანის დანიშნულებით გადაადგილდება, თუმცა მათგან მხოლოდ 14%-ის შემოწმება ხდება.

"საქართველოს ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის" თავმჯდომარის ინფორმაციით, იმ ავტოსატრანსპორტო საშუალებების ნაწილზე, რომლებიც ტექდათვალიერებას არ გადიან, უკანონოდ დამზადებული ფირნიშებია დაკრული.

"პრობლემები გვაქვს სათავეში, რადგან საქართველოში არ არსებობს ტრანსპორტის უსაფრთხოებაზე პასუხისმგებელი არცერთი უწყება, განაგრძეთ კითხვა