2019 წლის პირველი მარტიდან ძალაში შევიდა ტექნიკური რეგლამენტი "მომხმარებლისთვის სურსათის შესახებ ინფორმაციის მიწოდების თაობაზე".
კანონის თანახმად, აკრძალულია იმ სურსათის ბაზარზე განთავსება, რომელიც რეგლამენტის მოთხოვნებს არ შეესაბამება. მაგალითად, ყველი, რომელიც მცენარეული ცხიმისგან არის დამზადებული, არ შეიძლება, "ყველის" სახელით გაიყიდოს. ამასთან, მის შემადგენლობაში აუცილებლად უნდა იყოს მითითებული, რომ მცენარეული ცხიმით არის დამზადებული.
როგორც "მომხმარებელი.ge"-ს ხელმძღვანელი, ვახტანგ კობალაძე AMBEBI.GE-სთან საუბარში განმარტავს, კანონმდებლობის ცვლილების შემდეგ, ზოგიერთი მაღაზიის დახლებზე გამოჩნდა მცენარეული ცხიმით დამზადებული პროდუქცია, რომელსაც აკრძალვების გამო, კომპანიებმა არა "ყველი", არამედ "სულგუნი", "იმერული", "სახაჭაპურე" ან მსგავსი სახელები დააწერეს. კობალაძე მომხმარებელს ურჩევს, შეცდომის თავიდან ასაცილებლად, პროდუქტის შემადგენლობა კარგად წაიკითხონ.
ერთ-ერთი ასეთი შემთხვევა "მომხმარებელი.ge"-მ "ფრესკოში" აღმოაჩინა - შპს „შირაქის“ წარმოებული პროდუქტი „იმერული სახაჭაპურე, რძის შემცველი პროდუქტი მცენარეული ცხიმით“. როგორც დასახელებიდანაც ჩანს, პროდუქტი რძის ნაწარმს არ წარმოადგენს, არამედ არის „რძის შემცველი პროდუქტი“. თუმცა, გამოიყურება, როგორც ყველი.
შესაბამისად, დასახელებამ „იმერული სახაჭაპურე“ შესაძლოა მომხმარებელი შეცდომაში შეიყვანოს და აღნიშნული პროდუქტი ყველად აღიქვას. ორგანიზაციამ რეაგირებისათვის მიმართა სურსათის ეროვნულ სააგენტოს, რომელმაც განახორციელა კონტროლი შპს "შირაქის" რძისა და რძის პროდუქტების საწარმოში და ბიზნესოპერატორს მისცა მითითება საქართველოს კანონმდებლობის მოთხოვნის შესაბამისად უზრუნველყოს სურსათის ეტიკეტირება.
"მყიდველებს ხშირად გვეზარება ეტიკეტების კითხვა. თუკი ეტიკეტზე წერია, რომ ესა თუ ის პროდუქტი მცენარეულ ცხიმს შეიცავს, ის პროდუქტი რძის პროდუქტი აღარ არის, აქედან გამომდინარე, ჩვენი პირველადი ინფორმაცია არის ეტიკეტი. მას უბრალოდ რომ გადავხედოთ, შეგვეძლება დასკვნის გამოტანა, ესა თუ ის პროდუქტი არის თუ არა რძისგან დამზადებული. მეორე საკითხია, რამდენად სწორად არის ეტიკეტი შედგენილი და ეს უკვე ლაბორატორიული კვლევის საგანია.