Lord & Taylor, Aldo, Topshop, Wallis - ტანსაცმლისა და ფეხსაცმლის ბრენდები, რომლებიც 2020 წელს გაკოტრდნენ

Lord & Taylor, Aldo, Topshop, Wallis, Debenhams - ეს იმ ბრენდების მცირე ჩამონათვალია, რომლებმაც კორონავირუსის პანდემიის გამო თავი ან სრულად გაკოტრებულად გამოაცხადეს, ან კიდევ სავაჭრო წერტილები დახურეს და ონლან-ვაჭრობაზე გადავიდნენ.

უკანასკნელი, რომელმაც გაკოტრების შესახებ განაცხადი გააკეთა, ბრიტანული Arcadia Group-ი იყო. კომპანიაში აღიარეს, რომ პანდემიისგან მიყენებულ ზარალს ვერ უმკლავდებიან.

Arcadia Group

Arcadia Group-მა, რომელიც ბრიტანულ ბრენდებს Miss Selfridge-ის, Topshop-ს, Wallis-ის, Dorothy Perkins-ს, Evans-ს და Burton-ს ფლობს, ბრიტანეთის შესაბამის უწყებაში გაკოტრების შესახებ განაცხადი შეიტანა. კომპანიაში აცხადებენ, რომ კორონავირუსის პანდემიის გავლენას ვერ გაუმკლავდნენ.

„ეს ძალიან სამწუხარო დღეა ყველა ჩვენი თანამშრომლისთვის“, - განაცხადა Arcadia Group-ის აღმასრულებელმა დირექტორმა იან გრაბინერმა.

მისივე თქმით, კორონავირუსული პანდემია და მაღაზიების იძულებითი დახურვა ნეგატიურ გავლენას ახდენს ვაჭრობაზე. ამ სტრესულ პერიოდში ჩვენი მთავარი პრიორიტეტი იყო სამუშაო ადგილების შენარჩუნება. ასევე მიზანი იყო, რომ შევინარჩუნებდით ფინანსური სტაბილურობას იმ იმედით, რომ გამოვიდოდით პანდემიიდან და ვიბრძოლებდით, თუმცა, დაბრკოლებები ძალიან მკაცრი იყო ”.

ამჟამად, Arcadia Group- ის ბრენდებში დასაქმებულია დაახლოებით 13 ათასი ადამიანი, საიდანაც 9 ათასზე მეტი იძულებით უხელფასო შვებულებაში იმყოფება. კომპანიას აქვს 444 მაღაზია დიდ ბრიტანეთში და 22 სხვა ქვეყანაში.

Arcadia Group-ის თავმჯდომარის ფილიპ გრინის განცხადებით, კომპანიის მენეჯმენტი იმედოვნებს, რომ იპოვის ბრენდების შეძენის მსურველებს. ამასთან, კრედიტორების წინაშე ზოგიერთი სესხის დასაფარად, Arcadia Group-ი ჯერჯერობით შეინარჩუნებს მაღაზიების ნაწილსაც.

საქართველოში Arcadia Group-ი 3 ბრენდით იყო წარმოდგენილი - Miss Selfridge, Topshop-ი და Wallis-ი. Topshop--მა ბაზარი 2 წლის წინ დატოვა, შემდეგი იყო Miss Selfridge და უკანასკნელი კი Wallis-ი.

საბოლოო ჯამში, 2020 წელს 17 მსხვილი კომპანია გაკოტრდა.

ზოგიერთს, მათ შორის Payless, Gymboree და Charming Charlie-ს გაკოტრებამდე სასამართლო პროცესების წარმოებაც დასჭირდა.

Century 21

თითქმის 60 წლიანი მოღვაწეობის შემდეგ, მანჰეტენზე მდებარე Century 21-ის სათაო ოფისი გეგმავს ოთხ შტატში მდებარე 13 მაღაზიის გაუქმებას.

“21-ე საუკუნე“ ექვსი ათწლეულის განმავლობაში ნიუ – იორკელთა საყვარელი საცალო ვაჭრობის ობიექტი იყო. კომპანიის ფლაგმანი 11 სექტემბრის ტერაქტების შედეგად განადგურდა.

1961 წელს დაფუძნებული ბრენდი მოდური ტენდენციების მიმდევრებისთვის მაღალი დონის ტანსაცმელს ყიდდა. ნაწილობრივ ფინასური კრიზისის თავიდან ასაცილებლად, Century 21-მ ვებსაიტი აამუშავა და ელექტრო ვაჭრობის სფეროში აგრძელებს მოღვაწეობას.

პანდემიის შედეგად ბრენდმა 175 მილიონი დოლარით იზარალა.

Tailored Brands

Tailored Brands- მა, რომელიც ფლობს მამაკაცის Wearhouse- ს, Jos A. Bank, Moores Clothing for Men და K&G, დადო რესტრუქტურიზაციის ხელშეკრულება, რომელსაც მხარს უჭერდა მისი უფროსი კრედიტორების 75%.

Tailored Brands -ის შემოსავლები პანდემიის დაწყებამდე, ბოლო ორი წლის განმავლობაში 5,6% -ით შემცირდა, თუმცა ბაზარზე თავის დამკვიდრებისთვის ბრძოლას მაინც ახერხებდა. საბოლოო და ძლიერი ფინანსური დარტყმა კი პანდემიის გამოცხადებისთანავე იგემა.

კომპანია გეგმავს შეამციროს კორპორატიული პერსონალი, საცალო სავაჭრო ობიექტების რაოდენობა და შეცვალოს ქსელის ინფრასტრუქტურა.

Debenhams

ბრიტანულმა მოდის საცალო ვაჭრობის ბრენდმა სრული ლიკვიდაცია პანდემიის დაწყებიდან მალევე გამოაცხადა. ირლანდიაში კომპანიამ მაღაზიები დახურა. კომპანიის წარმომადგენლობაში დაადასტურეს, რომ აღნიშნული გადაწვეტილება კორონავირუსით მიღებულ ზარალს უკავშირდებოდა.

Lord & Taylor

2020 წლის დასაწყისში Lord & Taylor– მა თქვა, რომ 38 ფილიალიდან 19-ს დახურავდა. შარშან აშშ-ს უძველესი უნივერმაღი ერთ-ერთმა უახლესმა ელექტრონულმა საცალო ქსელმა 75 მილიონ დოლარად შეიძინა. თუმცა პანდემიამ და დროებით დახურვამ ახალ მფლობელს 253.5 მილიონი დოლარით აზარალა. მფლობელმა - ლე ტოტმა თავი გაკოტრებულად გამოაცხადა.

RTW Retailwinds

RTW Retailwinds პანდემიის გამო მოუწია ყველა მაღაზიის დახურვა და ელექტრონულ გაყიდვებზე გადასვლა.

COVID-19 კრიზისის დაწყებამდე RTW Retailwinds, რომელიც New York & Co, Fashion to Figure და Happy x Nature ბრენდების მფლობელია, გაყიდვებს ძნელად, მაგრამ მაინც აწარმოებდა. მაგრამ პანდემიამ ტანსაცმლის გამყიდველის ფინანსებზე უზარმაზარი გავლენა მოახდინა.

აპრილში, მოულოდნელად, კომპანიის ახლად არჩეულმა გენერალურმა დირექტორმა თანამდებობა დატოვა. ივნისში საცალო ვაჭრობამ გამოაცხადა, რომ შესაძლოა თავი გაკოტრებულად გამოეცხადებინათ.

მოგვიანებით კი ცნობილი გახდა, რომ ბრენდი ყველა მაღაზიის დახურვას განიხილავდა.

Brooks Brothers

Brooks Brothers მფლობელმა, კრიზისთან გამკლავებისთვის ბრენდი დამატებით 75 მილიონი დოლარით დააფინანსა.

სამოსის მწარმოებელ კომპანიას ბოლო 20 წლის განმავლობაში ხელმძღვანელობდა კლაუდიო დელ ვეკიო, რომელიც წარმოებული სამოსის ხარისხს უზომოდ დიდ ყურადღებას უთმობდა. მიუხედავად ბრენდის მაღალი სტანდარტებისა, პანდემიამ მოთხოვნილება შეამცირა.

ანალიტიკოსების თქმით, მფლობელის შეცვლის შემთხვევაში, ბრენდის სიძლიერის წყალობით, რომელიც 202 წელია არსებობს, საცალო ვაჭრობის გადარჩენა შესაძლებელი იქნება. WHP Global, Authentic Brands Group და Simon Property Group - ის მფლობელმა Brooks Brothers-მა გადაწყვიტა 51 მაღაზია დახუროს და ელექტრონული გაყიდვების ხაზი გაზარდოს.

”ბრენდს აქვს მყარი საფუძველი, აქვს კარგი ციფრული ბიზნესი.

თუმცა, სისტემის ხელახლა აწყობა არ იქნება მარტივი. Brooks Brothers- ის ონლაინ სივრცისთვის მომზადებას, რომელიც მზად იქნება თანამედროვე მომხმარებლების საჭიროებების დასაკმაყოფილებლად დრო, კაპიტალი და ძალისხმევა დასჭირდება“- აცხადებს კომპანიის აღმასრულებელი დირექტორი კლაუდიო დელ ვეკიო.

G-Star Raw

1989 წელს დაარსებული კომპანია G-Star Raw 31 მაღაზიიდან 24-ს ხურავს. COVID-19 პანდემიის დაწყებამდე კომპანია აშშ – ში 31 მაღაზიას ამუშავებდა, მათ შორის Rodeo Drive– ზე ბევერლი ჰილზში.

კომპანიის გენერალური დირექტორის თქმით, დახურვით გამოწვეულ ფინანსურ ზარალთან ერთად, G-Star- ის მაღაზიები საპროტესტო ტალღის მსხვერპლი გახდა. პოლიციელის მიერ მოკლული შავკანიანი მამაკაცის გამო ქუჩაში გამოსულმა ხალხმა, მაღაზიები დაარბია და გაძარცვა.

G-Star– ის აღმასრულებელმა დირექტორმა ნიკოლ კლეიტონმა სასამართლო სხდომაზე განახადა, რომ COVID19-მა სამომავლო გეგმები მთლიანად ჩაშალა. ბრენდი, რომელიც 30-ზე მეტ მაღაზიას ოპერირებდა, ნაწილობრივ გაკოტრდა.

Lucky Brand

1990 წელს დაარსებულ ბრენდი ჩრდილოეთ ამერიკაში 100-ზე მეტ მაღაზიას და 98 სავაჭრო ობიექტს ფლობდა. პანდემიის გამო კომპანიამ დაგროვილი ვალების გასტუმრება და თანამშრომელთა უზრუნველყოფა ვერ შეძლო.

COVID19-მა გამოწვევები უფრო გაამწვავა. Lucky Brand-ი იძულებული გახდა ათამდე წამგებიანი მაღაზია დაეხურა და ბრედი 140 მილიონ დოლარად გაეყიდა.

Aldo

კომპანიამ განაცხადა, რომ ფულადი სახსრები ამოწურა.

კანადური ფეხსაცმლის კომპანია Aldo Group მართავს 429 მაღაზიას და ჰყავს 3,300 თანამშრომელი.

„ალდომ“ თებერვლის დასასრულს გამოაქვეყნა ანგარიში, სადაც აღიშნული იყო, რომ 12 თვის განმავლობაში ზარალმა 52.8 მილიონი დოლარი შეადგია. მაგრამ COVID19-ის კრიზისმა კომპანიის წარმოება ჩინეთში შეაფერხა, რის გამოც რამდენიმე მაღაზიის დახურვის გადაწყვეტილება მიიღეს.

J. Crew

კომპანიის აღმასრულებელი დირექტორის მაიკლ ნიკოლსონის განცხადებით, მარტში, მაღაზიების დახურვის შემდეგ კომპანიის გაყიდვები 900 მილიონით შემცირდა.

”მიუხედავად იმისა, რომ პანდემიის გამო პრობლემა ყველა ინდუსტრიას და ბევრ კომპანიას შეექმნა, J. Crew -თვის ბაზრის მშფოთვარე პირობები მომაკვდინებელი აღმოჩნდა” - თქვა ნიკოლსონმა.

კომპანიამ განაცხადა, რომ 1.7 მილიარდი დოლარის დავალიანებას ვერ დაფარავს, ამიტომ ბრენდის კონტროლი კრედიტორების ხელში უნდა გადავიდეს. J. Crew– ის გაკოტრების შემდეგ კომპანიის მფლობელს საკუთრებაში სწრაფად მზარდი ბრენდი Madewell დარჩება.

თეონა რამაზაშვილი