The Simpsons - როგორ იქმნებოდა საკულტო ანიმაცია, რომლის ღირებულებაც ახლა 12,33 მილიარდ დოლარს აღემატება

მსოფლიოში ერთ-ერთი ყველაზე პოპულარულმა ანიმაციამ The Simpsons სფეროში კულტურის გარდაქმნა შეძლო. შოუს განვითარება მარტივია, ოჯახი ეჯახება საკუთარ თავს უცნაური სპრინგფილდის ქალაქის ანარეკლებისა და ურთიერთქმედების საშუალებით. ეს არის ერთ-ერთი ყველაზე გრძელი სატელევიზიო შოუ ისტორიაში, რომელიც თავისი იდეითა და კონცეფციითა დღემდე უამრავ მაყურებელს იზიდავს.

Simpsons- ის ბრენდის ღირებულება ახლა 12,33 მილიარდ დოლარს აღემატება. ეს მეტია, ვიდრე ქანიე უესტის, ოპრა უინფრიისა და დონალდ ტრამპის წმინდა ქონება.

შოუს წარმოების ბიუჯეტი, შემოსავლები და ფრენჩაიზი ცხადყოფს, თუ როგორ მიაღწია ამ საკულტო ანიმაციამ წარმოუდგენელ ფინანსურ წარმატებას.

თითო ეპიზოდის ღირებულება

ჯერ კიდევ 2011 წელს დადგინდა, რომ The Simpsons-ების თითო ეპიზოდი 5 მილიონი დოლარი ჯდებოდა. ეს Game of Thrones- ის ეპიზოდის ერთი საათის ბიუჯეტის ექვივალენტურია. ბიუჯეტში ასევე შედიოდა გამხმოვაებლების ხელფასები, საშუალოდ 440,000 აშშ დოლარი თითო ეპიზოდზე.

ერთ-ერთი გამხმოვანებელი იყო ვოკალისტი ჰენკ აზარია, რომელსაც სერიალში 100-ზე მეტი უნიკალური პერსონაჟი აქვს გაჟღერებული. აზარიას ახლო კონკურენტი, რომელმაც შოუში მაღალი ხელფასი მიიღო, ნენსი კარტრაიტია. იგი ცნობილია როგორც ბარტ სიმპსონის ხმა.

რეკლამა და დამატებითი უფლებები

მულტ-სერიალის შემოსავლის დამატებითი და მნიშვნელოვანი წყაროა რეკლამა. ვინაიდან ეს არის ყველა დროის ანიმაციური პროგრამების ერთ-ერთი ყველაზე პოპულარული ნამუშევარი, სპონსორები მზად არიან რეკლამაში დიდი თანხა გადაიხადონ.

2018 წელს დაანგარიშდა, რომ პრემიერ-ტაიმის სატელევიზიო რეკლამა 162 725 აშშ დოლარი ღირდა, რაც თითქმის იგივეა, რაც ABC Modern Family- ის პრემიერ-დროის განაკვეთთი (126,741). USA Today– ს მონაცემებით 2008 წელს ანიმაციამ ერთ წელიწადში 314 მილიონი აშშ დოლარის რეკლამა გამოიმუშავა.

სერიალმა ასევე შეძლო მოგების კარგი წყაროს გამომუშავება საკუთარი შოუს ლიცენზირების გზით. დისნეიმ „სიმპსონების“ სტრიმინგის ექსკლუზიურ უფლებაში 73.1 მილიარდი დოლარი გადაიხადა.

ერთი რამ, რითაც „სიმპსონები“ ყოველთვის გამოირჩეოდნენ, ბრენდინგია. ტელევიზორის გარდა, შოუ რამდენიმე მედიაში გავრცელდა. მათ შორის, ვიდეო თამაშებში, მხატვრულ ფილმებში და გასართობ პარკშიც კი, რომელიც მთელი მსოფლიოს გულშემატკივრებს სპრინგფილდის ფსიქოდელიურ სამყაროში იზიდავს.

The Simpsons– მა ამავე სახელწოდების პირველი ვიდეო თამაში 1991 წლის მარტში გამოუშვა. ეს იყო “ოლდ სქულის“ არკადული თამაში. მას შემდეგ მალევე მოჰყვა Bart vs. Space Mutants, რომელიც შემდეგ თვეში გამოვიდა. საოჯახო ვიდეო თამაშები Gameboy– სთვის ბარტ სიმპსონის Death Camp Escape და Bart vs. Juggernauts 1992 წელს გამოვიდა.

2001 წლისთვის Simpsons– მა დაიწყო ვიდეო თამაშები PlayStation პლატფორმაზე. თამაშებმა - Simpsons Wrestling, Road Rage, Simpsons Skateboarding და Hit & Run. კოლოსალური თანხა გამოიმუშავა. ერთ-ერთი ყველაზე წარმატებული თამაში იყო Road Rage. 2000 წლიდან 2006 წლამდე ვიდეო თამაში მსოფლიოს ყველაზე გაყიდვად 25 თამაშში მოიაზრებოდა. მხოლოდ PlayStation 2 ვერსია 1.6 მილიონზე მეტი ეგზემპლარი გაიყიდა, მხოლოდ აშშ – ში კი 41 მილიონი დოლარი გამოიმუშავა.

ვიდეო თამაშების გარდა, 2007 წელს The Simpsons Movie გამოვიდა. ფილმის ბიუჯეტი 75 მილიონი დოლარი იყო, მაგრამ ფილმმაა 536,4 მილიონ დოლარზე მეტის შეგროვება მოახერხა. გავრცელებული ინფორმაციით, სცენარმა 100-ზე მეტი ცვლილება განიცადა და დასრულებას თითქმის სამი წელი დასჭირდა.

ვიდეო თამაშის, ანიმაციის, ფილმისა და სათამაშოების გარდა, „სიმპსონების“ თაყვანისმცემლებს სპრინგფილდის თემატურ პარკში შეუძლიათ გმირების ნახვა. პარკების განყოფილებას აქვს Moe's Tavern და Kwik-E-Mart, რომლებიც მულტფილმში არსებულ მრავალფეროვან პროდუქტებს ყიდიან. სასადილოსა და საყიდლებთან ერთად, თემატურ პარკს აქვს საკუთარი ატრაქციონიც, რომელიც იყენებს 3D ტექნოლოგიას.

„სიმპსონების“ წმინდა ღირებულება დღეს 12,33 მილიარდი დოლარზე მეტია. სავარაუდოდ, ანიმაცია უახლოეს წლებში ახალ პროექტებსაც შემოგვთავაზებს. დაუდასტურებელი, მაგრამ გავრცელებული ინფორმაციით, მალე ეკრანებზე ახალი სერიები გამოჩნდება.

(წყარო - therichest.com)

თეონა რამაზაშვილი