თბილისის მერიის ინფრასტრუქტურის განვითარების საქალაქო სამსახურმა ვახუშტი ბაგრატიონის სახელობის ხიდის სარეაბილიტაციო სამუშაოები დაასრულა. როგორც „ინტერპრესნიუსს“ თბილისის მერიიდან აცნობეს, ხიდის აღდგენის სამუშაოების ხანგრძლივობა, ხელშეკრულების მიხედვით, ხუთი თვით იყო განსაზღვრული, თუმცა რეაბილიტაცია ვადაზე ადრე დასრულდა.
მერიის ცნობით, სამუშაოების შედეგს დედაქალაქის მერი კახა კალაძე მოადგილე ირაკლი ბენდელიანთან ერთად ადგილზე გაეცნო. როგორც თბილისის მერმა აღნიშნა, ვახუშტის ხიდის მდგომარეობა, ავარიულობის თვალსაზრისით, არც თუ ისე სახარბიელო იყო, შესაბამისად, მისი რეაბილიტაცია მერიის პრიორიტეტებში პირველ ადგილზე იდგა.
„ვახუშტის ხიდზე ძირითადი სამუშაოები დასრულებულია და მოძრაობა ორმხრივად აღდგენილია. ხიდს სრული რეაბილიტაცია ჩაუტარდა. აქ პრობლემა საკმაოდ სერიოზული იყო, რაც ჩატარებულმა კვლევებმა აჩვენა. ავარიულობიდან გამომდინარე, აღნიშნული ხიდის რეაბილიტაცია პრიორიტეტებში პირველ ადგილზე იყო. დღეს თამამად შეგვიძლია ვთქვათ, რომ არანაირი პრობლემა აღარ არსებობს და ყველაფერი მოგვარებულია. დარჩენილია გზის დახაზვის სამუშაოები, რომელიც ათ დღეში დაიწყება, რადგან ასფალტის დაგების შემდეგ, გარკვეული დროა საჭირო, რათა საღებავი მიიღოს. ასევე, გრძელდება საყრდენების მოპირკეთებისა და განათების სამუშაოები. როგორც იცით, ამ პროექტის ფარგლებში, საყრდენების გამაგრების სამუშაოებიც ჩატარდა - შეიცვალა ხიდის საყრდენი ბოძები, მიწისქვეშ მოექცა ელექტროსადენები, დამონტაჟდა ახალი განათების ბოძები, LED ნათურებით. ასევე, მოწესრიგდა კუნძულები და გამწვანება. კიდევ დაირგვება ახალი მცენარეები, რომელთა ჩამოტანას ველოდებით. ზოგადად, ასე გვინდა, მოვაწესრიგოთ და გავალამაზოთ მთელი ქალაქი“, - განაცხადა კახა კალაძემ.
საბჭოთა კავშირის პერიოდში, დედაქალაქში მსგავსი კონსტრუქციის 11 ხიდი აშენდა, რომელთაგან ათი უკვე აღარ არსებობს. ინფრასტრუქტურის განვითარების საქალაქო სამსახურმა ხიდის სარეკონსტრუქციო სამუშაოები მიმდინარე წლის 27 იანვრიდან დაიწყო. სამუშაოების განხორციელების დროს გამოვლინდა სხვა დაზიანებებიც, რომელიც დასაწყისში ვიზუალურად არ ჩანდა, თუმცა რეაბილიტაცია ამ მიმართულებითაც განხორციელდა.
უნიკალურია რეაბილიტაციის ტექნოლოგიური ნაწილი - ხიდი (კონსტრუქცია) სპეციალური დომკრატებით აიწია და დაზიანებული საყრდენები გამოიცვალა. მოეწყო ასფალტის ახალი საფარი, ახალი რკინა-ბეტონის თვალამრიდები, სანიაღვრე სისტემა, ჰიდროიზოლაცია და სადეფორმაციო ნაკერები; მოაჯირები შეიღება სპეციალური საღებავით, რაც მისი ექსპლუატაციის ხანგრძლივობას უზრუნველყოფს; დასრულდა ახალი, თანამედროვე სტანდარტების შესაბამისი განათების ქსელის მოწყობა LED სანათებით და საჰაერო კომუნიკაციები გზის საფარის ქვეშ მოექცა. პროექტის ფარგლებში, ასევე, დაგეგმილია განაპირა ბურჯების ფილით მოპირკეთება, რათა მდგრადობასთან ერთად, ხიდის ვიზუალიც შესაბამისი იყოს.
რეაბილიტაციის ფარგლებში, დედაქალაქის მერიის გარემოს დაცვის საქალაქო სამსახურის მიერ ხიდის ტერიტორიაზე არსებული გზაგამყოფი კუნძულებიც გამწვანდა. დაახლოებით, 500 კვ. მეტრამდე ფართობის გზაგამყოფ კუნძულებზე რულონური ბალახი დაიგო, განხორციელდა მულჩირების სამუშაოები, ასევე, დაირგო ჭყორის მარადმწვანე ბუჩქები და მოეწყო სარწყავი სისტემა.
სარეაბილიტაციო სამუშაოები ტენდერში გამარჯვებულმა კომპანია „კავკასუს როუდ პროჯექტმა“ განახორციელა და მასზე დედაქალაქის ბიუჯეტიდან 2 633 800 ლარი დაიხარჯა. სამუშაოების დასრულების შემდეგ, ორი წლის განმავლობაში, ხიდის მდგრადობას მონიტორინგს ერთ-ერთი ევროპული კომპანია გაუწევს.
რეაბილიტირებულ ხიდზე საზოგადოებრივი ტრანსპორტი უკვე ჩვეული სქემით მოძრაობს: N51 ავტობუსი და მიკროავტობუსები - N10, N30, N66, N88, N89, N100, N169, N171, N195 და N202 წერეთლის გამზირს გმირთა მოედნის გავლის ნაცვლად, ვახუშტის ხიდით უკავშირდებიან.
ვახუშტის რეაბილიტირებული ხიდი მერთან ერთად, ინფრასტრუქტურის განვითარების საქალაქო სამსახურის უფროსმა გალაქტიონ ბუაძემ, დიდუბისა და საბურთალოს რაიონების გამგებლებმა ირმა ზავრადაშვილმა და გაიოზ ვასაძემ, ასევე, პარლამენტის მაჟორიტარმა დეპუტატმა ზაზა პაპუაშვილმა და საკრებულოს წევრმა ბექა დავითულიანმა დაათვალიერეს.