რა მეთოდებით ასწავლიან მენეჯმენტს თანამედროვე ბიზნეს სკოლებში

მე­ნე­ჯმენ­ტი, რო­გორც მეც­ნი­ე­რე­ბა და პრო­ფე­სია, გა­სულ სა­უ­კუ­ნე­ში ამე­რი­კა­ში ჩა­მო­ყა­ლიბ­და, როცა გი­გან­ტუ­რი კომ­პა­ნი­ე­ბი და კორ­პო­რა­ცი­ე­ბი შე­იქ­მნა და ათი­ა­თა­სო­ბით თა­ნამ­შრომ­ლის მარ­თვა გარ­თულ­და.

21-ე სა­უ­კუ­ნე კვა­ლი­ფი­ცი­უ­რი მე­ნე­ჯე­რე­ბის გა­რე­შე წარ­მო­უდ­გე­ნე­ლია და ეს პრო­ფე­სია სულ უფრო მე­ტად მო­თხოვ­ნა­დია.

მთე­ლი მსოფ­ლი­ოს მას­შტა­ბით მე­ნე­ჯმენ­ტის სკო­ლე­ბი სტუ­დენ­ტე­ბის რა­ო­დე­ნო­ბის მხრივ, ერთ-ერთი ყვე­ლა­ზე მრა­ვალ­რი­ცხო­ვა­ნია. მე­ნე­ჯმენ­ტის სწავ­ლი­სათ­ვის მსოფ­ლი­ოს სხვა­დას­ხვა უნი­ვერ­სი­ტე­ტებ­ში სხვა­დას­ხვა მე­თო­დებს იყე­ნე­ბენ. წარ­მო­გიდ­გენთ მსოფ­ლი­ოს ხუთ უნი­ვერ­სი­ტეტს, რომ­ლე­ბიც მე­ნე­ჯმენ­ტის მა­ღა­ლი ხა­რის­ხის სწავ­ლე­ბით გა­მო­ირ­ჩევ­ნი­ან.

University of Michigan

აშშ-ში მდე­ბა­რე მი­ჩი­გა­ნის უნი­ვერ­სი­ტე­ტი კვლე­ვის მა­ღა­ლი სტან­დარ­ტე­ბით გა­მო­ირ­ჩე­ვა. სწავ­ლის პრო­ცე­სის ხა­რის­ხის გა­უმ­ჯო­ბე­სე­ბი­სა და მრა­ვალ­ფე­როვ­ნე­ბის­თვის, და­ახ­ლო­ე­ბით, 1500 კლუ­ბი და სა­ზო­გა­დო­ე­ბა არ­სე­ბობს, რაც ახა­ლი ცოდ­ნის მი­ღე­ბა­სა და შე­ძე­ნი­ლის გა­ზი­ა­რე­ბას ისა­ხავს მიზ­ნად. სტუ­დენ­ტე­ბის მო­ტი­ვა­ცი­ის გა­საზ­რდე­ლად უნი­ვერ­სი­ტე­ტი ხში­რად გა­მოს­ცემს პუბ­ლი­კა­ცი­ებს. მე­ტიც, სტუ­დენ­ტებს აქვთ სა­კუ­თა­რი პე­რი­ო­დუ­ლი გა­მო­ცე­მა, Michigan Journal of Business, რო­მელ­შიც მე­ნე­ჯმენ­ტის, ბიზ­ნე­სის, ფი­ნან­სე­ბის, ინ­ფორ­მა­ცი­უ­ლი სის­ტე­მე­ბის შე­სა­ხებ სტუ­დენ­ტე­ბი­სა­ვე სტა­ტი­ე­ბი იბეჭ­დე­ბა, რაც მათს სა­მეც­ნი­ე­რო და პრაქ­ტი­კულ უნა­რებს მნიშ­ვნე­ლოვ­ნად ავი­თა­რებს.

The Hong Kong University of Science and Technology

ჰონგ-კონ­გის მეც­ნი­ე­რე­ბი­სა და ტექ­ნო­ლო­გი­ე­ბის უნი­ვერ­სი­ტე­ტის მე­ნე­ჯმენ­ტის სკო­ლა ცხრა­ჯერ და­სა­ხელ­და მსოფ­ლი­ო­ში ნო­მერ პირ­ვე­ლად. აქ სწავ­ლე­ბის დროს ხში­რად მი­მარ­თა­ვენ ინო­ვა­ცი­ურ მე­თო­დებს, ვი­ზუ­ა­ლი­ზა­ცი­ას, რათა სტუ­დენ­ტებ­ში კრე­ა­ტი­უ­ლი აზ­როვ­ნე­ბა გა­ნა­ვი­თა­რონ. უნი­ვერ­სი­ტეტს მას­შტა­ბუ­რი ლექ­ცი­ე­ბის­თვის 10 დიდი დარ­ბა­ზი აქვს, სა­დაც სტუ­დენ­ტებს მრა­ვალ­ფე­რო­ვან აუ­დი­ო­ვი­ზუ­ა­ლურ მა­სა­ლას უჩ­ვე­ნე­ბენ. გარ­და ამი­სა, ჰონგ-კონ­გის უნი­ვერ­სი­ტეტ­ში ხში­რად მარ­თა­ვენ სე­მი­ნა­რებს, სა­დაც სტუ­დენ­ტე­ბი ერ­თმა­ნეთ­სა და ლექ­ტო­რებს თა­ვი­ანთ კვლე­ვებს უზი­ა­რე­ბენ. შე­დე­გად, ყვე­ლა­ზე ჯან­საღ უკუ­კავ­შირს იღებს, რაც ხა­რის­ხი­ა­ნი სწავ­ლე­ბის ერთ-ერთი ნა­წი­ლია.

Warsaw management university

ვარ­შა­ვის მე­ნე­ჯმენ­ტის უნი­ვერ­სი­ტე­ტი წარ­მა­ტე­ბით თა­ნამ­შრომ­ლობს აშშ-ს, გერ­მა­ნი­ის, საფ­რან­გე­თის, დიდი ბრი­ტა­ნე­თის, სლო­ვა­კე­თის, უკ­რა­ი­ნის, თურ­ქე­თის სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო და­წე­სე­ბუ­ლე­ბებ­თან. უკვე მე-4 წე­ლია, რაც სა­ქარ­თვე­ლო­შიც ახორ­ცი­ე­ლებს ერ­თერთ სა­მა­გის­ტრო პროგ­რა­მას, რო­მე­ლიც ორი­ენ­ტი­რე­ბუ­ლია სტუ­დენ­ტე­ბის­თვის სა­ერ­თა­შო­რი­სო გა­მოც­დი­ლე­ბის გა­ზი­ა­რე­ბა­სა და ცოდ­ნის პრაქ­ტი­კა­ში რე­ა­ლი­ზე­ბის შე­საძ­ლებ­ლო­ბა­ზე. აკა­დე­მი­უ­რი გა­ნათ­ლე­ბის მი­ღე­ბა ქო­უ­ჩინ­გი­სა და მენ­ტო­რინ­გის პრინ­ცი­პე­ბით მიმ­დი­ნა­რე­ობს. სწავ­ლე­ბა მო­ი­ცავს რო­ლურ თა­მა­შებს, სი­ტუ­ა­ცი­უ­რი ქე­ი­სე­ბის შეს­წავ­ლას ანა­ლი­ზი­სა და სინ­თე­ზის მე­თო­დით. სტუ­დენ­ტე­ბი ლექ­ტო­რებ­თან ერ­თად გა­ნი­ხი­ლა­ვენ ინო­ვა­ცი­ურ იდე­ებს და რე­ა­ლუ­რი ბიზ­ნესპრო­ექ­ტე­ბის შე­საქ­მნე­ლად კვა­ლი­ფი­ცი­ურ რჩე­ვებს იღე­ბენ. სწავ­ლო­ბენ ძი­რი­თა­დად ქარ­თულ ენა­ზე, თუმ­ცა მე­ო­რე სე­მესტრის ფარ­გლებ­ში ინ­ტენ­სი­ურ სა­ლექ­ციო კურსს გა­დი­ან ვარ­შა­ვა­ში. სა­მა­გის­ტრო ნაშ­რო­მებ­საც ინ­გლი­სუ­რად იცა­ვენ ვარ­შა­ვის მე­ნე­ჯმენ­ჯე­ტის უნი­ვერ­სი­ტე­ტის კო­მი­სი­ის შე­ფა­სე­ბის სა­ფუძ­ველ­ზე. მი­ი­ღეთ და­მა­ტე­ბი­თი ინ­ფორ­მა­ცია ვარ­შა­ვის მე­ნე­ჯმენ­ტის უნი­ვერ­სტი­ტე­ტის შე­სა­ხებ ან გა­ი­ა­რეთ რე­გის­ტრა­ცია.

Copenhagen Business School

კო­პე­ნ­ჰა­გე­ნის ბიზ­ნე­სის სკო­ლა­ში წამ­ყვა­ნი ად­გი­ლი თე­ო­რი­ულ სწავ­ლე­ბას უჭი­რავს, თუმ­ცა ისე, რომ სწავ­ლე­ბა არ წყდე­ბა რე­ა­ლო­ბას და სამ­სა­ხუ­რე­ობ­რი­ვი ამო­ცა­ნე­ბის გა­დაჭ­რის­თვის ამ­ზა­დებს სტუ­დენ­ტებს. სწავ­ლე­ბა კვლე­ვა­სა და ურ­თი­ერ­თთა­ნამ­შრომ­ლო­ბას ეფუძ­ნე­ბა. პე­და­გო­გე­ბი სტუ­დენ­ტებს ას­წავ­ლი­ან არამ­ხო­ლოდ იმას, რო­გორ აწარ­მო­ონ კვლე­ვა, ასე­ვე იმა­საც, თუ რო­გორ უნდა გა­მო­ი­ყე­ნონ კვლე­ვის შე­დე­გე­ბი საქ­მი­ა­ნო­ბა­ში, ანუ კო­პე­ნ­ჰა­გე­ნის უნი­ვერ­სი­ტეტ­ში თე­ო­რია და პრაქ­ტი­კა ერ­წყმის ერ­თმა­ნეთს და სტუ­დენ­ტებს აქ­ტი­უ­რი სამ­სა­ხუ­რე­ობ­რი­ვი ცხოვ­რე­ბის­თვის ამ­ზა­დებს.

ESSEC Business School

ESSEC-ის ბი­ზე­სის სკო­ლა საფ­რან­გეთ­ში მდე­ბა­რე­ო­ბის და მე­ნე­ჯმენ­ტის შეს­წავ­ლის მსურ­ვე­ლებს უნი­კა­ლურ პე­და­გო­გი­ურ მიდ­გო­მას სთა­ვა­ზობს, რო­მე­ლიც და­ფუძ­ნე­ბუ­ლია რე­ა­ლუ­რი ცოდ­ნის მი­ცე­მა­სა და პრაქ­ტი­კუ­ლი გა­მოც­დი­ლე­ბის მი­ღე­ბა­ზე, რაც ამავდრო­უ­ლად, უწყვე­ტი გა­ნათ­ლე­ბის მე­თო­დე­ბის და­ნერგვას უწყობს ხელს. რაც შე­ე­ხე­ბა აკა­დე­მი­ურ მხა­რეს, ლექ­ცი­ებს კვა­ლი­ფი­ცი­უ­რი ლექ­ტო­რე­ბი ატა­რე­ბენ, სტუ­დენ­ტე­ბი კი წამ­ყვან კომ­პა­ნი­ებ­ში და­საქ­მე­ბის პერ­სპექ­ტი­ვით 18–თვი­ან სტა­ჟი­რე­ბის პროგ­რა­მებს გა­დი­ან.