საკანონმდებლო ცვლილებებს, რომლის საფუძველზეც ექსკურსიების დროს სკოლის მოსწავლეთა ავტოსატრანსპორტო საშუალებით გადაყვანის საკითხი დარეგულირდება, იურიდიულ საკითხთა კომიტეტი იხილავს. საკომიტეტო განხილვა პირველი მოსმენით მიმდინარეობს.
როგორც პროექტის ერთ-ერთმა ავტორმა და ინიციატორმა დავით მათიკაშვილმა განმარტა, შენიშვნები, რაც ინიცირებული პროექტის მიმართ გამოითქვა, გათვალისწინებული იქნება. დეპუტატის თქმით, მეორე მოსმენით განხილვისას ყველა დაინტერესებულ მხარესთან გაიმართება შეხვედრა.
“ცვლილებები იმ ფაქტებმა განაპირობა, რომელიც არაერთხელ დაფიქსირდა. შესაბამისი კანონპროექტი მომზადდა, სადაც გამკაცრდება მთელი რიგი მიდგომები, რომელიც ბავშვების ექსკურსიაზე გადაყვანას ეხება. ჩვენს მიერ შეთავაზებულ კანონპროექტში საუბარია იმაზე, რომ როგორც სკოლამდელი, ასევე ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების მოსწავლეების გადაყვანისას, ტრანსპორტის ტექდათვალიერება არ უნდა აღემატებოდეს 6 თვეს ექსკურსიის ჩატარების დროს. ასევე, 500 კილომეტრი თუ აქვს სატრანსპორტო საშუალებას გასავლელი, სავალდებულო იქნება სათადარიგო მძღოლის ყოფნა ადგილზე. ამასთან, სატრანსპორტო საშუალება უნდა იყოს ქარხნული და ყველა სკამი უნდა იყოს დამცავი ქამრით უზრუნველყოფილი. კანონპროექტი 2019 წელს ამოქმედდება",- განაცხადა დავით მათიკაშვილმა.
სასკოლო ღონისძიებების დროს სკოლის მოსწავლეთა ავტოსატრანსპორტო საშუალებით გადაყვანის საკითხი კანონით დარეგულირდება. შესაბამისი ცვლილებების შეტანა “საგზაო მოძრაობის შესახებ“ კანონსა და “ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა კოდექსში“ იგეგმება.
პარლამენტში ინიცირებული პროექტის მიხედვით, ავტოსატრანსპორტო საშუალების მძღოლი, რომელიც სკოლის მიერ ორგანიზებული ღონისძიებისას სკოლის მოსწავლეების გადაყვანას უზრუნველყოფს, ვალდებულია იქონიოს ცნობა ავტოსატრანსპორტო საშუალების სავალდებულო ტექნიკური დათვალიერების შესახებ, რომლის გაცემის თარიღსა და სკოლის მოსწავლეთა გადაყვანის თარიღს შორის სხვაობა 6 თვეს არ უნდა აღემატებოდეს.
ავტოსატრანსპორტო საშუალება აღჭურვილ უნდა იქნეს შიდა და გარე ხედვის კამერებით, ცეცხლმაქრითა და პირველადი დახმარების ჩანთით. ამასთან, ავტოსატრანსპორტო საშუალების თითოეული სავარძელი უნდა იყოს აღჭურვილი უსაფრთხოების ღვედით.
მგზავრთა რაოდენობა არ უნდა აღემატებოდეს ავტოსატრანსპორტო საშუალების ქარხნული წესით დადგენილი სავარძლების რაოდენობას.
იმ შემთხვევაში, თუ სასკოლო ღონისძიების მარშრუტი 500 კილომეტრს აღემატება, ძირითად მძღოლს თან უნდა ახლდეს სათადარიგო მძღოლი. როგორც ძირითად, ისე სათადარიგო მძღოლს შესაბამისი კატეგორიის/ქვეკატეგორიის მართვის უფლება მოპოვებული უნდა ჰქონდეს სკოლის მოსწავლეთა გადაყვანის თარიღამდე არანაკლებ 5 წლით ადრე.
ავტოსატრანსპორტო საშუალების მძღოლი, ასევე სათადარიგო მძღოლი ვალდებული იქნება სკოლის მიერ ორგანიზებულ ღონისძიებაზე სკოლის მოსწავლეთა გადაყვანისას იქონიოს ნარკოლოგიური შემოწმების ცნობა, რომლითაც არ დადასტურდება მის მიერ ნარკოტიკული საშუალების მოხმარების ფაქტი. ნარკოლოგიური შემოწმების ცნობის გაცემის თარიღსა და სკოლის მოსწავლეთა გადაყვანის თარიღს შორის სხვაობა 10 დღეს არ უნდა აღემატებოდეს.
ცვლილებები იგეგმება “ადმინისტრაციულ სამართალდარვევათა კოდექსშიც“, რომლის გათვალისწინებით, სასკოლო ღონისძიებაზე მძღოლის მიერ მოსწავლეთა უსაფრთხო გადაყვანის წესის დარღვევა - გამოიწვევს დაჯარიმებას 200 ლარის ოდენობით, იგივე მოქმედება, ჩადენილი განმეორებით – გამოიწვევს დაჯარიმებას 400 ლარის ოდენობით.
ამასთან, განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის სამინისტროს ევალება 2019 წლის 1-ელ ნოემბრამდე სასკოლო ღონისძიებისას მოსწავლეთა უსაფრთხო გადაყვანის წესის შემუშავება და დამტკიცება უზრუნველყოს.
საკანონმდებლო პაკეტის ინიციატორები არიან: ვანო ზარდიაშვილი, დავით მათიკაშვილი, რატი იონათამიშვილი, ანრი ოხანაშვილი, სოფიო კილაძე და ირაკლი მეზურნიშვილი.